maanantai 17. syyskuuta 2012

Back to school!

Tänään on taas kiva pikku taifuuni täällä, mutta ei päästy koulusta ajoissa. Soulin ulkopuolella kyllä päästiin. Ei ollut sateenvarjosta mitään muuta hyötyä, kuin että pää ja hartiat pysyivät kuivana. Koulussakin tulvi aika lailla. Pienemmissä portaissa virtasi puro ja lattialla oli suuret vesilätäköt. Tosin lätäköt oli vain vähän avonaisemmalla alueella. Siinä ei ollut minkäänlaisia ovia pitämässä vettä ulkona. Mutta ei säästä nyt muuta!

20.-26.8.2012

   Maanantaina alkoi tosiaan taas koulu. Päästiin onneksi ajoissa, eli koulu loppui ennen kymmentä. Lähdin SoYoonin kanssa syömään bingsua ja sen jälkeen menin SoYoonille tuijottamaan draamaa. Ehdittiin katsoa kuusi jaksoa, hyvin tuli siis aikaa käytettyä. SoYoonin isä oli ihana ja heitti mut autolla vielä koulun metropysäkille!
   Tiistaina jatkui koulu ihan normaalisti, mutta meidän lukkari on vähän erilainen. Opettajatkin on osin vaihtuneet. Keskiviikkona oli koululla käymässä japanilaisia oppilaita meidän sisarkoulusta Japanista. Kaikki tunnit pidettiin aamupäivällä, koska rehtorin jäähyväispuhe oli iltapäivällä. Meidän rehtori jäi eläkkeelle. Tän jälkeen ehdittiin vielä klubiaktiviteetteihin ja Jio kertoi mulle salaisuuden! Mutta en paljasta sitä ennen kuin vasta jouluna. Anteeksi kauheasti! Oltiin vaan vähän turhan kovaäänisiä bussissa, mutta osattiin kyllä hiljentyäkin.
   Torstaina tapasin Suvin ja pidettiin hauskaa yhdessä, syötiin, shopattiin ja puhuttiin paljon ja kaikenlaista. Mulla meni aika vain lievästi tiukalle ja olin kotona myöhään. Piti vielä pakata laukut ja halusin vain vauhdilla nukkumaan.
   Perjantaina menin suoraan koulusta kirkolle ja kirkolta lähdettiin yläastelaisten ylistystiimin ja opettajien (yliopistolaisia kaikki) kanssa kohti samaa paikkaa, missä olin kuoronkin kanssa. Nyt oli kyseessä yöpymisretki! Metrot oli ihan täynnä, paljon oli väkeä liikkeellä. Päästiin kuitenkin hyvin perille. Paikan päällä syötiin paljon ja leikittiin viiteen saakka aamulla. Tai viideltä mä menin nukkumaan ja aika pian mun jälkeen kaikki muutkin. Ainoa poika (opettajia ei lasketa) oli todellinen "herrasmies", kun auton ohittaessa meitä hän leikillään tönäisi mua autoa kohti ja oli auttavinaan mua tieltä polulle. Tosin olin jo hyvin epäileväinen häntä kohtaan, joten en luottanut ojennettuun käteen ja osasin varautua. Pääsin itse hyvin ylös ja poika jäi alas. Muuten on kyllä hurjan mukava poika ja meillä oli kaikilla todella hauskaa. Herättiin lauantaina siinä joskus kymmeneltä ja lähdettiin kotiin.
   Enkuntunnit jatkuivat taas tällä viikolla kirkossa ja mun ja Jion pitää nyt lukea lapsille satuja ääneen ja "eläytyä" niihin. Ensimmäinen satu oli Lumikki ja mun pahan kuningattaren nauru oli kyllä aika hupaisa. Ainakin lasten mielestä. Ja he taisivat aika paljon nauttia tarinasta. Myöhemmin mentiin vielä kaikkien opettajien kanssa syömään buffeeseen ja siellä oli hauska suklaasuihkulähde johon tökättiin vaahtokarkkeja. Huono puoli oli, että se suklaa siinä ei ollut kovin hyvää.

No eipä tästä nyt kauhean paljon pidempi tullut. Mutta nyt on kaikki muutkin päivitelleet blogejaan, käykäähän vilkaisemassa! Ruusulla oli myös paljon kuvia, joissa suurimmassa osassa mäkin seikkailen... Kiitos Ruusu! Eipä tässä nyt muuta, tällä viikolla yritän saada vielä lisää kirittyä! Niin ja niitä kuvia... Tiedän, että niitä on kiva katsella. Vielä hieman kärsivällisyyttä, niitäkin tulee kohta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti