maanantai 16. huhtikuuta 2012

Lämpöhalvaus iskee!

Mulla on hyvä syy myöhäisyyteen (ei ees oo pahasti) ja saatte lukea sen sunnuntaista!! Kuvia laitan jossain välissä, ehkä tällä viikolla.

Maanantai 9.4.2012
Metros törmäsin aamulla science-opeen ja se kyseli heti, et missä JuYoung on kun olin yksin. Se oli mennyt edeltä koululle tms niin meninkin sitten opettajan kanssa! Tiedän, että te kaikki olette hurjan kateellisia. Siinä jutskailtiin lähinnä aamiaisesta koreaksi ja sellasta. Kuviksen ope moikkas mua taas tosi pirteästi. Siin aamu aloitettiin synttäribileillä hr-opelle ja parille muulle luokkalaiselle. Korean tunti varareksin kanssa oli ihan normia, jatkettiin ääntämisharjoittelua, MUTTA sillä oli puhelimessa kuva mun runokokeesta eiiiih!!! Sen se näytti oikein iloisesti mulle, kiitos halusinkin nähdä sen. Vikalla tunnilla (enkkua hr-open kanssa) olin supertylsistynyt, koska luen ne kirjat liian nopeasti. Ne on siis tasoa ala-aste tai seiskaluokka niiiin... no se siihen etten saisi lukea kirjoja niin nopeasti. Jouduin kyllä kysyy apua yhessä kohtaa kirjaa, kun oli niin hämärä lause mutta kun opekaan ei tajunnut niin luovutettiin. Se yhteys tarinaan oli vaan niin outo siinä... Koulun jälkeen lähdin JiEunin, Yedamin ja EunSeonin kanssa kohti metroa ja meikkikaupassa hengaillessa vierestä kulkee kolme poikaa, joista yksi alkaa töniä kavereitaan ihan innoissaan "Katokato!" tyylillä, kun se näki mut... oli vähän ahhahafiilis siin. Oli niin lämmin päivä et halusin vielä lähteä myöhemmin jätskille niin mentiin omman kanssa illalla. Oli hyvää <3!

Tiistai 10.4.2012
Koreanope kehu mun runoa pitkään ja hartaasti ja sanoi et mun hangulit on tosi nättejä... musta tuntuu aina niin säälittävältä kun ne on superylpeitä musta jos teen mitä tahansa pientä. Ja kyl tulee vähän vaivaantunut fiilis kun ne ylistää siinä jotain ihan pikkuista hommaa. Aamulla meinattiin jäädä jumiin tietokoneluokkaan ja hr-ope sai töniä ovea auki. Silleen olkapää edellä ja kunnon vauhdilla. Yhessä välissä se tajusi, et pitää avaa jokin juttu niin kyl se ovi sen jälkeen aukes ihan hyvin. Ja löydettiin hr-ope nukkumasta kun mentiin kyselee käännöstä, on ne opetkin selkeesti ihmisiä. Ja musta on aina hauska törmätä opettajiin, kun pesen hampaita, tänään oli vuorossa komein opettaja! Se oli hyvin mielenkiintoista se. Sellaset hurjan suloiset ykköset kans moikkas mua tosi ujosti. Saan vielki paljon random moikkailuja ihmisiltä. Ja SoYeon oli koulussa vaikka sillä oli tajuttoman korkea kuume, korealaiset ei vaan voi jättää koulua väliin (ainskaa meiän koulussa)... Koulusta lähdin DaSeulin ja sen kaverin kanssa ja DaSeulilla ei ollut sateenvarjoa niin jaettiin! Mutta mä kastuin aika kivasti kun kallistin niin paljon sen puoleen. Ei siinä mulle tapahtunut mitään muuta kuin kastumista, mutta se oli niin pahoillaan ja lupasi ostaa suklaata ja pyyteli paljon anteeksi. Huom. se oli multa ihan tietoinen valinta kallistaa ja jakaa se sateenvarjo niin ei se mua ihmeemmin haitannut.

Keskiviikko 11.4.2012
Koska tänään oli jotkut vaalit niin ei ollut koulua! Lähinkin päivemmällä kohti Myeongdongia tapaamaan Ruusua kun mentiin kattoo Titanic. Meillä oli hauskaa ettiä teatteria, jossa se olis pyörinyt niin mentiin kysyy turistioppaalta. Se neuvo meidät ystävällisesti oikeaan suuntaan ja päädyttiin teatterille. Saatiin liputkin hienolla säädöllä ja käytiin pikaisesti syömässä ennen leffaa. Teatterissa meitä ihmetytti paljon, et miksei teatteriin saa viedä mustekaloja! Siellä oli ihan selkeä kyltti ettei niitä sinne saa tuoda. Itkettiin molemmat se koko aika kun Titanic uppos ja oltiin ainoita siellä jotka vollotti. Ihan jees sori jos häirittiin mut oli surullista! Leffan loputtua meitä kyllä vähän katottiin ja yhet tädit tuli vessassa kysymään, et miksi itkette. Ei meidän tarvinnut vastata kuin "Titanic" niin ne tajus heti. Suvi tuli leffan jälkeen hengaa meidän kaa niin mentiin shoppaa Myeongdongille ja olin tällä kertaa himoshoppaaja meistä kun tuli ostettua meikkiä, paitoja, shortsit, vyö, mekko ja yksi levy. Mut on niin paljon halvempaa kuin Suomessa ja söpömpää!! Ennen kotiinlähtöä nähtiin vielä tanssiesitys, joka oli aika hieno ja sain luvan heilua ulkona 9.30 saakka niin meillä oli aika hauskaa!

Torstai 12.4.2012
Hr-ope selitti, et kaikkiin teattereihin ei sais viedä kalmaria/mustekalaa (squid) syötäväks niin et se kyltti tarkotti luultavasti sitä. Meidän jutut Ruusun kaa siitä oli paljon hauskempia. Ja ope oli hurjan suloinen kun se yritti ääntää synttärikortistaan "Hyvää syntymäpäivää!". Mulla ainakin oli hauskaa siinä välissä. Koulussa ei tapahtunut mitään ihmeellistä, mitä nyt meinasin nukahtaa tunneilla. Metrossa joku täti tuli vaan tosi randomilla sanoo mulle et "You are beautiful" ja osoitti poskeaan, en sit tiiä et oliks kasvoist vai ihosta puhe... Ja semmonen nuori pariskunta tuijotti mua melkeinpä koko matkan, varsinkin se nainen. Kotona kattelin lastenohjelmia kun niissä korea on niin paljon helpompaa haha ahkeraa opiskelua. Lopulta aloin kanavasurffailee ja törmäsin SmTown live in Tokyo konserttiin ja pakkohan sitä oli jäädä kattoo! Awww Super Junior ja ei en vetänyt pientä fangirlihkutusta Kakaotalkkiin kun näin HENRYN JA ZHOUMIN siellä!! Oi ne oli niin ihanan näköisiä! Ja siinä mun ilta tais mennäkin, olin tyytyväinen. Nyt pitää vaan päästä enää näkee ne livenä!

Perjantai 13.4.2012
Koululla juteltiin kaikkea jännää ja kirjastoon mennessä huusin vaan kovaa "OPETTAJA!" kun näin kuviksen open (laitan ne hangulit tänne ihan kohta! ärsyttää kun ei voi niillä kirjoittaa noita...). Tervehdin sitä oikein iloisesti ja se yhtä iloisesti takasin ja kysy viel koreaks et mihin meen ja ku vastasin ni se oli ihan et "Miten sä ymmärsit?". Se on muuten helpoimpia kysymyksiä, mitä täällä voi esittää hahaa. Myöhemmin kuviksen tunnilla se ylisti mun työtä mm. sanomalla et "excellent" ja pari muuta hienoa sanaa joita en muista ja anto A:n siitä. Toisaalta melkein kaikki muutkin sai et eipä siinä mitään. Matikanope seisotti kaikkia, jotka ei ollut tehneet läksyjään, mutta mä sain luvan unohtaa matikan nyt kun pitää keskittyä koreaan! En hirveämmin valita, se meni aika paljon vaikeammaksi. Kotiin päin JiEunin ja JiEunin kanssa (joo niillä on sama nimi!) niin eiköhän siellä ollut taas pelottava mies, joka tuli kyselee koulua ja kertoo et oon kaunis. Paettiin sitä toiseen vaunuun... Kotona söin rapua ja jäätelöä näin vaihteeksi.

Lauantai 14.4.2012
Suvin kanssa aamulla puhelimessa ja joskus 11.30 lähin kohti, yllätysyllätys, Myeongdongia! Menin tapaamaan SoYoonia, sen serkkua ja sen kavereita. Serkku oli ihan aikuinen nainen Kanadasta ja se tarjoski meille kaiken. Puheltiin kaikkea hauskaa mm. koulusta, pojista (enpä ois arvannut), alkoholista ja vähän muustakin. Ja koulukaverit sano ettei ne tykkää kuviksen opesta, koska se on niin "gay". Olin vaan et ahhaaa ei kyl mun mielestä. En saanut parempaa selitystä inholle, mut mä tykkään siitä! Se on kiva!! Kierreltiin viel vähän kaupoissa ruuan jälkeen mut mun piti lähteä kotiin siivoamaan. Siivosinkin sitten loppuun ja menin tekee hienoa esitelmää. Tosin mulle ilmoitettiin aika myöhään et nyt lähetään syömään! Tälleen viisi minuuttia ennen lähtöä, kiitos. Mentiin syömään jotain kalaa, joka oli ihan hyvää mutmut oisin kyl voinut jotain muutakin syödä jees. Kotiin ku pääsin niin menin jatkaa esitelmää ja Kakaotalkissa spämmäsin suomivaihtareita kun eksyin kattoo videoita Super Junior M:stä, musta on oikeasti kiva kun mulla on elämä. Ja en usko, että tiedätte mun lempiryhmää!!

Sunnuntai 15.4.2012
Kiva tosiaan herää kuudelta ja suunnata kirkolle. Sainpahan siellä esitellä itteni nätisti koreaksi ja suomeksi ja lopputuloksena on, et nyt ne luulee mua venäläiseks. Selevä. Jumalanpalveluksen jälkeen mulle puhuttiin paljon ja nää tosiaan luulee et mulla on kiharretut hiukset. Ei kyllä ne on ihan luonnolliset! Jatkettiin opiskelee Raamattua (mul onkin enkuks!) ja sain viel haastatella yht mun ryhmäläistä poikaa enkuks kun sillä on maanantaina työhaastattelu enkuks. No ensin kun kysyn nimeä niin se vastaa "My name Park mikälie". Vähän huolestuin tossa vaiheessa. Ok, jatketaanpas kuinka vanha olet? "My years...umm...". Auts, ei lupaa hyvää. No miksi olet kiinnostunut tästä työpaikasta, mitä koulua käyt jne. Mut huippu oli kun kysyin et mitä harrasta ja se oli et "hei mitä hobby tarkoittaa?". Ei näin, saa nähä miten sillä kävi...huolestuin aika pahasti. Hengailtiin Jion kaa vielä kirkolla jonkin aikaa ja lähtiessä törmäsin johki opeen siellä kitaran kanssa. Se jäi soittelee meille ja oli taas hauskat keskustelut, mukava mies. Se oli hyvä soittaa kitaraa!
Kirkolta lähin kohti Myeongdongia (taas) hakee Suvia kun oltiin menossa kattoo kirsikankukkia eikä se osannut sinne. En kyllä mäkään kun vähän metrosekoiltiin. Mutta ensin käytiin mäkissä syömässä ja shopattiin vähän. Mäkissä yks työntekijöistä piti mulle roskiksen läppää (vai mikäse on siin ku ei oo kansi?) auki kun heitin roskia sinne, olin vaan et jookiitos. Lähettiin metrolla hienosti väärään suuntaan sieltä mut eksyttiin lopulta oikealle paikalle ja tavattiin SeonWoo. Ja oli niin kuuma, tayty käydä ostaa aurinkorasvaakin! Kovin olivat pieniä vielä kirsikankukat, nii lopulta vaan suunnattiin kohti Hello Kitty kahvilaa. Oli suloinen paikka ja niin halpa! Käytiin kanssa ottaa tarrakuvia vaihteeksi ja mua ja Suvia luultiin kaksosiks. Aika moni sanoo et näytetään siskoksilta ja se on oikeesti totta! Sieltä minä ja Suvi lähdettiin takasin Myeongdongille. Metrosekoilut jatku, otettiin joku lentokenttälinja ja haluttiin vaan äkkiä pois sieltä kun se paikka näytti ihan lentokentältä! Ei haluttu muistutuksii et meiänki pitää viel lähteä kotiin. Lopulta päästiin kyl perille. Mentiin nyt syömään Lotteriaan (hampparia siis taas) ja soitin Ruusun kattoo leffaa mun kanssa. Mentiin kattoo Hunger Games mut kun Ruusu ei tiennyt mihin pitää mennä niin  mun piti käydä hakee se metrosta. Ja alko olee aika kiire niin juostiin fiksun näköisesti ihmispaljouden keskellä, oli ihanaa joo... sain siis luvan olla ulkona 11 saakka kun leffa tuli niin myöhään ja olin kotona joskus 10.50 ^^. En tosiaan jaksanut alkaa kirjoittelee tänne enää siin vaiheessa.

Hurjan lämmintä on ollut, innolla venailen kesää kun olen suuuuuri lämmönystävä, yh. No ehkä mä pärjään. Yritän vaivautua niiden kuvien kaa ja fb:n tulee kans piakkoin, ehkä...anteeksi jaksavaisuuteni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti