tiistai 10. huhtikuuta 2012

Väsynyt, mutta oli kivaa

Anteeksi, että on taas myöhässä! Oli vähän kiireistä ja väsytti vaan niin paljon! Tällä viikolla sattu ja tapahtu ja jouduin jättää lihabileet väliin YFUn takia :(( itken... mut oli YFUn kaa kuiteski ihan ok, niin en nyt kauheasti valita.

Maanantai 2.4.2012
Olin tajuttoman väsynyt vaikka en sunnuntaina (kai) valvonut kauhean myöhään. Ehkä se oli siitä lauantain valvomisesta. Noo koulussa ei tapahtunut mitään erikoista, harjoteltiin varareksin kanssa lisää ääntämistä ja sain lukea hienon runon läpi (oli pitkä ja jouduin keskittymään aika paljon). Kuviksen ope (oikeasti, yksi mun lempiopettajista! Se on niin kiva!!) moikkas mua jonkun kolme kertaa aina hurjan pirteästi, kiitos piristit päivääni! Ja yksi näistä mun ihastus-poikaystävä-rakkauselämä- utelijoista, Jio, oikein innokkaasti jakeli mulle neuvoja ja uteli kaikkea hauskaa lisää (miten voi kiinnostaa noin paljon?!). Ja tietenkään mulla ei ollut sateenvarjoa, kun omma sanoi, että vasta huomenna sataa. Sain Minjiltä lainaan, kun sillä oli kaksi ja menin JiEunin (IU) kanssa samaa matkaa, kun sen piti mennä sairaalaan (en vielkää oo ihan varma miks se käy siel niin usein). Tänään oli selkeästi tylsä päivä, koska en ole kirjoittanut melkein mitään päiväkirjaan... voi kanssa nähdä tosta ylhäältä, kun laskin monta kertaa kuviksen ope moikkas mua.

Tiistai 3.4.2012
Sovittiin koulussa, että mennään Everlandiin (huvipuisto) midtermin jälkeen ja Yedam yllättyi kun sanoin, että tykkään vuoristoradoista jotka menee tosi kovaa ja korkealle. Koska näiden mielestä oon niin "graceful" (tai ainski näytän sellaselta joooo), niin se oli suuri yllätys. Kun eihän nyt sellaset voi tykätä vuoristoradoista! Aamulla meiltä kanssa tarkastettiin koulupuvut, eli kaikkien piti seistä tuolien päällä ja avata hiukset. Minähän kilttinä tyttönä seurasin esimerkkiä, mutta ope ei edes vilkaissut! Ei silleen, että valittaisin :D. Pari sai huomautuksen hameen lyhyydestä ja hiuksien kiharuudesta. Siitä seuraa kai joku rangaistus, eli jotain numeroiden laskua tai jotain...en tiedä. Jollain valopäällä oli kans hyvä idea jossain kuusessa, että tänään sataa Soulissa räntää! No niinhän siellä satoikin, olin hurjan kiitollinen <3 (ah siis räntää, sitä ei näe Suomessa! Apan mukaan viimeks sitä tuli huhtikuussa joskus kymmenen vuotta sitten tai sellasta). Mutta onneksi sää selkeni ennen koulun loppumista ja oli hurjan kaunista ja kylmää (ja tuuli <3!). Mentiin ensin porukalla syömään tteokkbokkia (varmana kirjoitin väärin), eli siis minä, JuYoung, DaSeul (tai joteski noin) ja joku niiden kaveri, jonka nimeä en tiedä. Ja näiden mielestä oon enemmän korealainen kuin se tyttö, koska pystyin syömään niitä, kun ne on tulisia. Vedettiin siinä molemmat hurjat määrät vettä, mutku oli niin hyvää! Jatkettiin siitä JuYoungin kanssa ettii paikkaa, missä saisin otettua passikuvat yhtä hakemusta varten. Mentiin siis jonnekin sen kämpän lähelle heiluu ja käveltiin ja käveltiin. Ensin näin kyllä JuYoungin yläasteen ja siinä oli vieressä joku tyttölukio. Käveltiin sen kentän läpi ja siel oli joitain randomtyttöjä. Kuulin eka vaan kaukaa et "Nice to meet you!" ja kun käännyin katsomaan niin pari tyttöä sieltä vilkutteli. Tietysti vilkutin takasin :).
Lopulta löydettiin paikka, mutta siellä oli vaan vähän jonoa! No siinä rauhassa venailtiin ja kun vihdoin oli mun vuoro niin se setä joutu vaan pariin kertaan sanoo mulle että "Leuka! Leuka!", kun vein sitä liikaa eteen hahaa anteeksi.... ja kun mun silmien väri on niin "eksoottinen" täällä niin ne halus saada mun silmät oikein suuriksi. Jouduttiin tosin sanomaan että näitä kuvia ei photoshopata, kun ne menee just sellaseen hakemukseen. Koska täällä on näemmä standardina, että kaikkia kuvia parannellaan. Mentiin sen jälkeen siihen takaisin odottamaan kuvia ja saatiin ne tosi nopeasti! Ja ne oli onnistuneita! Mut tosin kiilattiin kaikkien edellä olleiden edelle, niin sen takia sain ne niin nopeasti. Johtu kai siitä, kun olin ulkomaalainen, mut en kyllä valittanut! Ennen kun pääsin kotiin niin kävin vielä ostamassa kangasta kuvista varten ja siellä kaupassa jutskailin jonkun tädin kanssa (ymmärsin!) ja siihen tuli vielä lisää tätejä ja kaikki kehu, kuinka kaunis mä oon (todella kaunis joo, olin varmaan aika räjähteneen näkönen sen tuulessa kävelyn jälkeen). Ja sainpahan sen kankaankin ilmaseksi, mut oli kyllä pieni pala!

Keskiviikko 4.4.2012
Menin koululle vaan sitä kirkkohommaa varten ja sen jälkeen häivyinki koulusta. Siellä kirkkohommas meillä oli ehtoollinen (en viittinyt lähteä taiteilee sinne lavalle, se on liukas!) ja ennen kuin pääsin koulun porteista niin hr-ope huusi sieltä takaa vain "ELINA!" ja vilkutti. Hyvin random, mutta kumarsin vain takaisin.  Eli olin siis menossa kohti Immigration centeriä hankkimaan Alien registeration cardin. Mentiin sinne Ruusun, Alinin (thaivaihtari, samassa koulussa kuin Ruusu) ja YFUn returneen Yodonin (eli meidän opas siellä) kanssa. Myöhemmin sinne tuli yksi saksalainen vielä lisää, mutta sen nimi on kyllä vietnamiksi enkä muista miten se menee. Saatiin siellä centerissä venata aika kauan ja kun VIHDOIN oli meidän vuoro, niin ne kerto, että ootte hei väärällä toimistolla kun tää on vaan tällä ja tällä alueella asuville. Jahas, eli ainoa joka sai asian hoidettua siellä oli se saksalainen. Mulla ja Ruusulla oli onneksi sama toimisto ja Alinin jossain vielä kauempana niin lähdettiin seuraavaksi mun ja Ruusun toimistolle. Sinne oli vähän matkaa ja alko oleen jo nälkä. Sielläkin hauskaa venailua (mun ja Ruusun jutut oli loistavia) mut saatiin hoidettua koko homma. Nyt viel kolmen viikon venailu, että saadaan ne kortit.
Takaisin kohti YFUn officea, toiselle puolelle Soulia. Matkaan meni vielä pidempi aika, kun ei vaihdettu yhdellä asemalla, mutta ainakin saatiin istua! Iloinen yllätys ennen officelle menoa, päästiin Burger Kingiin syömään! Sieltä officelle, missä olikin jo osa vaihtareista paikalla (meillä oli following up meeting ja kaikki vaihtarit ei näemmä tulleet siihen tapaamiseen). Ja Suvi ja sen kameramies... päästiin pukeutumaan Hanbokkeihin ja harjoteltiin teeseremoniaa. Olin vaan niin väsynyt ja nestehukassa sekä oli paha olo, niin vielä aloin vähän itkeä yhdessä välissä ja huimaskin pariin otteeseen oikein mukavasti. Suvin mielestä olin hauraan näkönen ja näytin siltä, että menisin rikki jos mua koskettais. Mutta selvisin! Kun sitten päästiin sieltä, niin lähdettiin Suomivaihtarit plus Frances (samassa koulussa kuin Julia) vielä syömään. Mentiinkin taas Burger Kingiin. Kotimatkalla meinasin mennä väärään junaan, kun oon niin tottunut menee Macheonin junalla (sillä tuun aina kotiin koulusta). Tajusin kyllä ennen junaan astumista ja puolenvaihto nopeasti oikealle laiturille.

Torstai 5.4.2012
Olin aivan tajuttoman väsynyt meidän eilisistä seikkailuista ja hr-opekin huomas sen korean tunnilla. Sain selittää sille kaiken ja se oli sitä mieltä että kaikki syy oli YFUssa (muakin ihmetytti, et miten voi käydä noin?). Sen jälkeen opeteltiiin taas koreaa ja keskusteltiin siitä, et miks Soulissa roskikset on niin kiven alla. Sainpahan ainakin tietää syy, eli ihmiset vei niihin omia kotijätteitään ettei tarvii maksaa. Ja nyt niitä on tosi hankala löytää! Tauolla juostiin snack baariin koulun takaa ja sinne tuli turistiryhmä kattoo hanjoja kalliossa, mutta kyllä ne itse asiassa tuijotti muakin ihan kivasti. Yks meidän korean opettajista oli tosi ylpeä kun kirjoitin yhden kappaleen sitä runoa (joka mun oli huom. pitänyt opetella) ja study groupissa opin kaikkea jännää prinsessoista ja sellasta :D. Kotiin mennessä mun pysäkillä portaita noustessa takaa vaan kuuluu "ELINA! ELINA!" ja olin silleen, et kuka tietää mut täällä? Käännyin ympäri ja siinähän oli mun koulukavereita, jotka oli menossa jollekin Fashion Weekille. Kävelin vaan ne portaat niiden kaa ja puheltiin jotain jännää. Loppuillan värkkäsin mun kuviksen työtä (lopputulos on Facebookissa) ja kävin sanoo kirkolla hyvästit (päätin vaihtaa kaverin kirkkoon, kun siellä on mun ikäisiä lapsia. Harmi sinänsä, kun noi oli niin mukavia :((). Pappi pesi siellä muiden jalkoja, mutta mullahan oli sukkikset niin jätin sen kohdan väliin. En viittinyt alkaa taiteilee niitä pois siinä. Ja ne oli tajuttoman huolestuneita, kun näytin niin väsyneeltä. Ja siis tosiaan olin ja valvoin vielä pitkään sen kuviksen työn takia.

Perjantai 6.4.2012
Käytin tauot nukkumiseen ja kuviksen työn viimeistelyyn. Ja mulla oli hauskaa, kun yritin pysyä tunnit hereillä. Korean tunnilla katottiin pätkiä eri Romeo ja Julia sovituksista, tykkäsin <3. Puhelin yhen tosi nätin ja mukavan opettajaharjoittelijan kanssa ja kirjoitin hr-opelle hienon synttärikortin. Kuviksen tunnilla ope ei ollut koko tuntia paikalla, kun sen piti opettaa toistakin luokkaa :((. Ja meillä oli joku äänestys niistä meidän kaikkien töistä ja mun oli suosituimpia (ja johtu muuten vaan siitä, että mä tein sen, koska ne muut oli todella hienoja!!!) ja opekin kehu, en tajua miksi. Menin taas JiEunin kanssa kotia päin ja meillä oli hauskat keskustelut (en kyllä muista mistä). Ja tuun jotenki tosi hyvälle tuulelle aina metrossa, kun päästään vanhuksia istumaan ja sitten kun niiden vierestä vapautuu paikka, niin ne on mulle, että "Tule tähän istumaan!" ja hymyilee ja taputtaa sitä penkkiä. En mä tiiä, se on vaan jotenki niin mukavaa. Ja tänäänkään ei tapahtunut näemmä mitään ihmeellistä...

Lauantai 7.4.2012
Siivosin aamulla ja lähdin kohti Myeongdongia tapaamaan arrivalfamilyn tytärtä (Aram). Jatkettiin sieltä Namsamtornille ja otettiin cablecar ylös. Siellä oli paljon porukkaa ja kun mentiin hissillä vielä torniin ylös niin siellä näytettiin hissin katossa hauska video. Otin paljon kuvia (tulee myöhemmin taas) ja olin älykäs niin käveltiin PALJON portaita alas (vasen polvi tykkäs). Mentiin syömään jotain hyvää possua johonkin tosi suosittuun paikkaan (tästäkin tulee kuva!) ja viel shoppaa Myeongdongille. En siis löytänyt Super Junior kamaa, niin ei ainakaan kadonnut rahaa mihinkään sellaiseen. Ja Laura, ostin sun levys mut en kerro minkä! Käytiin ottamassa taas tarrakuvia ja kattoo hienoa kirkkoa. Ostin pari kivaa paitaa ja jotkut random yliopistolaiset halus ottaa kuvan mun ylityylikkäästä takista jotain kotitehtävää varten. Niiden englanti oli hyvin hienoa ja meinasin hajota siihen paikkaan kun näin sen jätkän housut (tyttö ja poika siin siis). Oli muuten komea tyyppi, mut eieieiei ne housut oli kamalat! Kävin viel yhdessä kaupassa, mistä löysin Henry-tyynylakanan, mutta oli kallis ja niin ruma kuva etten kyllä viittinyt ostaa hyi! Olin sen jälkeen niin väsynyt et lopulta suuntasin vaan kotiin reilusti ennen kotiintuloaikaa.

Sunnuntai 8.4.2012
Jep, koska se kirkko on koulun lähettyvillä niin saan herää sunnuntaisinkin joskus kuuden aikoja. Mutta se oli sen arvoista! Ja se kirkko on muuten ISO! No oltiin Jion kanssa myöhässä (Jio käy siel kans) ja mua kyllä tuijotettiin kun istuskelin siellä ja sain moikkailla sitä ennen paljon aikuisia. Jumalanpalveluksen jälkeen meillä oli testi Raamatusta ja meidän ryhmässä oli yksi poika joka tiesi tosi hyvin. Eli voitettiin se koko kisa sen takia. En ehtinyt hirveästi puhella ihmisten kanssa, mutta nimesin jo yhden pojan Cheese Guyksi, koska sen mielestä kaikki eurooppalaiset tytöt syö paljon juustoa leivän päällä. Ja ulkonäkö pettää! Se näyttää tosi viattomalta, mutta on kuulemma aivan hirveä pahis! Ja Jio sai sen koko ajan hurjasti tekstareita muilta lapsilta siellä ja ne vaan kerto, että oon niin cool ja nätti jne.
Kirkon jälkeen mentiin Jion kanssa kahdestaan syömään pitsaa (joku sweetypitsa, oli hei hyvää!) ja keskusteltiin kaikkea mm. koulusta. Sain tietää, että kiinanope (se joka opettaa hanjoja) tykkää musta paljon ja puhuu musta aivan hurjasti muille luokille. Mä luulin, että se ei tykkää musta... nojjoo ja näytti Jion luokalle sen kokeen, jonka tein noin kaksi viikkoa sitten ja sanoi, että "Elina sai tästä täydet pisteet. Ootte tosi huonoja jos teillä menee yksikin väärin". Niin ja mulla oli muuten ihan satavarmana väärin siellä vaikka mitä. Sain myös kuulla, että mua luultiin uudeksi opettajaksi ekana päivänä kun heiluin ilman koulupukua... käytiin ostaa vielä kaulakorut (kaverikorut) ja siellä kaupassa oli joitain heppuja vaan seisoskelemassa korokkeilla ja valvomassa ettei porukka varasta mitään. Mutta ne tuijotti mua kyllä aika paljon (en valittanut, ne oli just hyvännäkösii poikia!). Käytiin kanssa vielä laulelemassa Norebangissa ja lauloin paljon. Jio ei halunnut laulaa niin paljoa ja aina duettona. Kotimatkalla mun vieressä istu joku nuori mies ja se oli hurjan väsynyt. Nuokku ihan kunnolla ja aina välistä nojas muhun. Mulla oli sellanen hieno mitämunpitäätehdä?? hetki aina meneillään sillon ku se nojas, mut en raaskinut herättääkään. Se kyl huomas itse aina tosi nopeasti niin ei ollut ees paha (ehk joku 5 sekunttia ain max.), mutta mulla kävi sääliksi sitä. Se oli niin reppanan näkönen... Kotona tein taas jotain järkevää, eli taisin kirjoitella kaikennäköisiä kouluprojekteja.

Aattelin piakkoin tehdä hauskoja erityispostauksia vähän kaikesta jännästä. Ja varmaan kohta laitan taas kuviakin...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti