sunnuntai 1. huhtikuuta 2012

Ihana viikko!


Oi tykkäsin tästä viikosta niin paljon! Tapahtu vaan niin paljon kaikkea kivaa jaja ens viikosta pitäis kanssa tulla tosi kiva! Ja meidän luokalla ei muuten ollut sitä koulupuvun tarkastusta, mutta JuYoungin luokalla kyllä oli. En sitten tiedä, jos meillä olisi nyt alkavalla viikolla, saa nähdä.

Maanantai 26.3.2012
Olin niin tylsistynyt enkun tunnilla, että vaan väsäsin siellä hienoa tarinaa yhestä hahmosta, jonka piirsin tossa jonain päivänä. En vaan saanut tarinaa loppuun kun tunti loppui kesken... Mutta koreantunti varareksin kanssa oli just hauska! Se oli hankkinut mulle kauhean kasan kirjoja ja niistä harjoiteltiin ääntämistä. Yhessä välissä se otti esimerkiksi nimen "Henry", et kun korealaiset ääntää sen eri tavalla. Mulla oli siinä välissä sellainen kiva fangirlkiljahdus ja eiköhän sieltä tullutkin ekana kysymyksenä "Oh your boyfriend?". Eiii nyt ihan, mutta sen jälkeen me keskusteltiinkin koko lopputunti Super Juniorista ja sain valaista sitä Super Junior M:stä, Henrystä, Hangengista ja ZhouMista. Ja tietysti multa kysyttiin, että kuka on lempparisi, niin siinähän etittiin vielä kuvia Ryeowookista. Jaja harjoiteltiin jäsenten nimien ääntämistä ahhahaa mulla oli hauskaa. Ja puhuttiin muuten myös syömäpuikosta, että mitä eroa on 


korealaisilla, kiinalaisilla ja japanilaisilla syömäpuikolla. Mutta mulla oli hauskaa! Ennen tota tuntia menin muuten opettajienhuoneeseen venailee vararehtoria niin mun opettajat tosi innoissaan moikkaili mua. On ne vaan niin mukavia. Ruokailussa oli yksi pelottava ope valvomassa ja se vaan huusi ohjeita oppilaille, kun ne etti paikkoja. Ja tuli vaan tosi randomisti puhuu mulle... 
Ruokailun jälkeen, kun oltiin menossa luokkaan niin kaverit vaan käänty ympäri ja tervehti yhtä opettajaa. No mäkin siin sit katoin, että kuka ja tervehdin niin siinähän oli se komein opettaja! Ja se on muuten tosi lyhyt, joku mun pituinen. Ja vihdoin se tervehti mua koreaksi, kun tätä ennen on tullut vain englanniksi. Kaverit vielä lopuks kerto, että se on tosi suosittu opettaja. Ihan mukavalta vaikutti. Koulun jälkeen en löytänyt JuYoungia mistään, koska se oli mennyt mua ennen asemalle! Lähdin yksin perään ja asemalla sain taas kerättyä katseita... yksi viereisen lukion poika katsoi eka koulupukua ja kasvoja ja taas koulupukua silleen tosi yllättyneesti hahaa (näil on selkee järjestys, et miten ne kattoo mua...puku, kasvot, puku...). Kun vihdoin pääsin metroon niin siellä jonkun toisen lukion tytöt (tai yläasteen, ota niistä nyt selvää) oikein kurkki toistensa olkien yli, että ne ois nähneet mut paremmin.

Tiistai 27.3.2012
Koulussa mun hiuksilla leikittiin taas kerran ja nyt ne laitettiin nutturalle. Tykkäsin <3. Ja mulla oli sellainen hauska "I love You"- tarra poskessa, niin aina kun joku paino siitä sanoin "I love you". Sitä muuten tökittiin aika paljon ja meillä oli hauskaa. JuYoung ja sen kaveri juoksi koulun jälkeen yhtä toista opettajaa pakoon, kun niiden hameet on vissiin aivan liian lyhyet. Kierrettiin koulun takaportille ja sieltä jatkettiin matkaa kampaamolle, kun mun otsahiukset on aivan liian pitkät. Niiden leikkaamiseen meni joku 5 minuuttia... ja nyt keräsin katseita poliiseilta, ei silleen etten ikinä aikaisemmin saisi niiltä huomiota osakseni. Meidän koulun vieres on tosiaan se joku presidentin talo tai joku tämmönen niin siel on aina hurja määrä poliiseja. Semmoset hauskat tytöt kanssa moikkasi mua metrossa, kun olivat ensin tuijottaneet tarpeeksi. YFUlta tuli myös viesti, että ne jotka haluaa lähteä YFUn kanssa Jejulle, niin pitäisi ilmoittaa huomiseen mennessä. Kivan aikaiseen tuli sekin ilmoitus...mutta meen perheen kanssa niin en lähde YFUn kanssa. Ja JuYoung tuli mun kanssa taas koko metromatkan, en kyllä tiedä miksi. En toki valittanut,on vain niin ihana ihminen! Kotona söin friteerattuja kasviksia tai tommosia, oli todella hyviä!

Keskiviikko 28.3.2012
Kirkkohommassa oli joku random tyyppi puhuu World Visionista ja tällästä. Sosiaali ja kulttuuri tunnilla ope opetti mua ääntämään sillä aikaa kun muut teki koetta, joo? Ja tykkään kuviksen tunneista, sain siltä opettajalta kehujakin. Se on tosi mukava ope (mies) ja tykkää aina laittaa hiuksiaan. Se vaan tykkää ettei me meluta liikaa tunnilla. Kouluruokana oli jotain tosi hyvää kalaa ja kimchiriisiä (tosi hyvää, mutta vähän tulista). Ja yksi meidän luokan kaloista on raskaana! Tätä ihmeteltiin paljon koko päivä. Minji oli tuonut jonkun taidekirjan kouluun niin siinä ihkutettiin ja kiljuttiin kun tuli tuttuja hahmoja vastaan jaja meillä oli hauskaa. Kaverit vaan oli tosi yllättyneitä, kun tiesin niitä sarjoja. SoYeonin äiti oli muuten nähnyt mun profiilikuvan Kakaotalkissa ja sanonut SoYeonille, että olen tosi nätti ja SoYeonin täytyy luoda hyvät suhteet muhun ahhaha!! Mutta ollaan hyviä kavereita, niin kaikki hyvin sen osalta. Study groupissa jutskailtiin vaan paljon Suomesta ja nää sai kivat kohtaukset kun kerroin Haavistosta. SoYeonin oli pitänyt ettiä Suomen vaaleista, mutta eihän se nyt kaikkea tietoa voinut löytää. Tän takia tulin vaan kauhean myöhään kotiin, kun vähän venähti toi tuokio.

Torstai 29.3.2012
Että mä rakastan torstaita! Mun päivät alkaa aina korean tunnilla hr-open kaa ja kun se on niin mahtava ope! No siinä käytiin läpi kaikkea jännää ja pääsin harjoittelemaan roolileikkinä toisten opettajien kanssa kaikkea oppimaani, oli muuten niin noloa! Mutta selvisin hengissä! Ja hr-ope aloitti sellaisen kauhean kehutuokion, kun olin maanantaina yrittänyt tehdä sellasella hanjatunnilla (kun en oikeasti tiedä mikä se aine on...) koetta...olin vaan kirjoittanut niitä sanoja miten kuulin ne. Ja ope oli kauheen ylpeä musta, kun sille näytettiin mun koe. Se sano, että alkoi melkein itkeä (salee sen takia kun olin kuitenki kirjoittanut kaiken väärin hahaa) ja oli mennyt näyttelee sitä kaikille muillekin opettajille, kiiiitos. Ja kun se siinä jatkoi niitä kehujaan nii sanopa vielä että "I think it's adorable" (se että mä yritän tunneilla ja että tein sen kokeen), mutta en kyllä ole varma tosta sanasta...saatto olla kanssa admirable, mutta se kuulosti enemmän adorablelta...no ota siitä selvää. Ja tuntien välissä pääsin taas ottamaan kuvia kavereiden kanssa. 

Koulun jälkeen venailin pitkään HyeJeongia kun mentiin sen ja sen kaverin kanssa syömään. Söinpähän jotain kanajuttuja, joissa oli vain vaihteeksi luita. Sieltä jatkoin matkaa tapaamaan ommaa ja siskoani! Aluksi se oli kauhean ujo, mutta lämpeni siinä myöhemmin. Ensin siis mentiin syömään kiinalaista Shilla hotelliin, käykääpä katsomassa Googlesta taas kuvia...oli muuten hieno paikka ja vissiin tosi kallis, jos siellä yöpyy! (mikä täs on et kierrän näissä hienoissa hotelleissa??) Sen jälkeen lähdettiin vaan ihan randomilla Myeongdongille KÄVELEE!!! Olin silleen, miksiii? Mikä järki tässä on? Koska mun kengät hiersi inhottavasti ja olin edelleen koulupuvussa! (näin siellä muuten jonkun meidän koululaisen) Mutta se olikin yksi tän viikon parhaista päätöksistä, koska kun mentiin metrolla kotiin, niin sinne tuli sellainen hauska luokka 14-vuotiaita (korean ikä), eli seitsemäsluokkalaisia. 
Ensin ne vaan tuijotti mua ja lopulta yksi niistä uskalsi tulla puhumaankin mulle. Siihen keräänty sen jälkeen kauhea määrä niitä lapsia ja kaikki kyseli aivan hurjasti. Siinä oli kanssa sellanen sulonen ehkä 130-senttinen poika (adoptoin sen mun pikkuveljeks oli niin söpö!) ja se oli ihan innoissaan. Tuli istuu mun viereen heti kun paikka vapautu. Sain niiltä kanssa sitten kehuja mun nimestä (kuulemma tosi kaunis) ja hiuksista ja vähän kaikesta. Ja kuulinpa pari IloveYoutakin niiltä hahaa. Ja se pikkupoika kuulemma sano mulle (siskon mukaan) et "You're my style" hahaha sen luokkalaiset tytöt sano sitä peluriks ja ties miksi. Ne siinä ihan kilvan haukku toisiaan ja kehu itteään. Ja puhu muuten parempaa englantia kuin osa mun luokkalaisita. Ja kun mun pysäkki tuli niin ne oli ihan suruissaan ja innokkaasti vilkutteli mulle. Jopa ne pojat, jotka ei tulleet puhumaan nyökkäs siinä. Mutta ne niin piristi mun päivää, ihania lapsia!

Perjantai 30.3.2012
Päivä alkoi matikan testillä...joka oli kokonaan koreaksi. Muttamuttamutta sain ratkaistua 7 tehtävää 10:stä (yhessä oli pieni laskuvirhe...) ja oisin osannu yhden vielä lisää, mutta aika loppui kesken! Ja olin parempi kuin osa luokkalaisistani, ei mitään käsitystä minkä takia ne feilas, koska se koe oli semihelppo jopa mulle vaikken tajua kysymyksistä mitään. Ehkä ne ei vaan jaksaneet yrittää, mutta niillä on nytten uusinta... Ruokailussa mulla oli taas hauskat tappelut kanan kaa, kun yritin irrottaa niillä puikoilla sitä lihaa luusta! Kyllä se jotenkin onnistu, muttamutta... Ja A-enkun ope laitto ne oppilaat, jotka feilas sanarit istuu polvi-istunnossa pulpetin päälle... mä läpäisin ja olin kattonut ne sanat etukäteen, niin sain jopa selvää että mitä ope yritti sanoa. Kuviksen tunnilla sain taas kehuja opettajalta (miksi ihmeessä? sellasii tosi kämäsii luonnoksii, enkä ole edes hyvä!) ja se ope näyttää niin paljon paremmalta casual-vaatteis kuin puvussa... Ja vaihettiin taas paikkoja luokassa. 
Nyt olen puhunut tosi paljon yhen tytön kanssa ja en muuten tiedä miten sen nimi kirjoitetaan! Puhuttiin paljon Kpopstarista (ohjelma) ja siitä jatkettiin, että kuka on mun lemppari. Kun saatiin sen nimi selville (kun mähän en sitä tiennyt) niin päästiinkin puhumaan heti mun poikatyypistä... jaa-a enpäs kerro lopputulosta! Siitä muuten riitti juttua loppupäiväks ja toisella Minjillä on puhelimessa sellainen hauska ohjelma, johon vaan soitetaan biisiä niin se antaa sen nimen. Sain siten vihdoin tietää yhen kappaleen nimen aaww <33 
Koulun jälkeen lähdin ostaa ommalle synttärikorttia ja se tyttö, jonka kanssa puhuin Kpopstarista tuli samaa matkaa (menin taas JuYoungin kansas) niin eiköhän me taas puhuttu pojista! (on kiva kun näillä on puheenaiheita...) ja siitä kuinka nää haluu poikaystävän ja sitä rataa... ja en edes sano kuinka kiinnostuneita nää on mun rakkauselämästä, eli ihastuksista ja just tosta poikatyypistä jnejne ne jaksaa kyllä kysellä ja udella... ja tosiaan se jo aika yleinen "onko sulla poikaystävää? miksei ole? onko sulla ollut poikaystävää?" ja niin edelleen ahahahahaha... 
Ostin kaupasta jotain jännää suklaata, joka maistui hetken päästä ihan oksennukselta... mielenkiintoista... kotiin saavuttua olin yksin ja lähdin myöhemmin appaa vastaan. Mentiin syömään jotain tositosi hyvää ruokaa (kai se oli possua?) ja sen jälkeen ostettiin ommalle synttärikakku! Elikkä Oreokeksijuustokakku! Sitä syötiin kotona, se oli niin hyvää nam! Olin vain ihan täynnä mutmut...oli niin hyvää! (ei mitään toistoa tässä)

Lauantai 31.3.2012
Mulla oli eeppinen säätö koneeni kanssa, kun piti saada yksi ohjelma toimimaan siskoa varten (se on niin sulonen kun se kutsuu mua onniksi!). Ja mulla oli ostoksia hoidettavana niin mentiin siskon kanssa läheiselle ostarille. Siellä kierreltiin ja sain melkein kaiken hankittua, mutta saatiin juosta vähän edestakaisin kun mulla ei ole suomi-englanti sanarkirjaa! Käytiin illalla vielä kaikki yhdessä kaupassa ja lähdettiin apan kanssa etsimään kirkkoa, jossa kävin tutustuu... mutta appa ei tiennyt mihin pitää mennä! Kysyttiin neuvoa sellaselta poikaporukalta joista ei kun vaan joka ikinen tuijottanut mua. Ja nehän meni viel samaan suuntaan niin jatkoivat sellaista vilkuilua. Löydettiin se kirkko lopulta, mutta ei menty sisään kun oli kiinni. Takaisin kotiin ja saatiin illalliseksi jättisimpukoita...maistoin yhtä ja se meinasi lentää samantien suusta ulos... purskahti tosi inhottavasti kun puraisin ja sain jauhaa sitä todella pitkään ja hartaasti ennen kuin sain sen alas. Kiva leukajumppa siinä... ja valvoin johonkin yhteen kun piti auttaa siskoa sen läksyissä...

Sunnuntai 1.4.2012
Olin sen läksyjen takia niin väsynyt aamulla, mutta sain vaivauduttua kirkkoon. Siellä ei ole yhtään mun ikäistä! Mutta ne oli niin mukavia niin en nyt tiedä mitä mun pitäisi tehdä! Kun haluaisin kavereita tästä läheltäkin jaja...no pitää vähän katella. Siellä käytiin kaikki uskontunnustukset koreaksi ja ehtoollinen ja laulettiin Maa on niin kaunis koreaksi, mutta hieman eri sanoilla... ja syötiin sen jälkeen. Ne oli aika kiinnostuneita musta ja se kirkko on todella pieni! Pikkulapset ujosteli mua kauheasti, mutta sain lopulta yheltä niistä keitetyn kananmunan (??selväkiitos) ja pusun poskelle. Oli suloinen! Kotona en oikein tehnyt mitään järkevää, mitä nyt läksyjä ja sellasta...

Ja nyt blogger ei tykkää musta joten en pääse esikatselee tätä... anteeksi että tuli tollaset kauheat selostukset tonne, toivottavasti jaksatte lukea... mutta ensi viikolla pitäisi tapahtua kaikkea hauskaa niin odotelkaa sitten sen tapahtumia! Kuviakin tulee taas jossain vaiheessa.

1 kommentti: