sunnuntai 29. heinäkuuta 2012

Pohang

Ei nyt mitään erityistä kirjoitettavaa tähän.

Maanantai 23.7.2012
   En tehnyt mitään.

Tiistai 24.7.2012
   Lähdin aika aikaiseen aamulla kohti Myeongdongia shoppailemaan yksin. Sieltä mukaan tarttui vain kirjoja, vaikka kävinkin kaikki vaatekaupat läpi. Laukkuun eksyityi myös paljon mainoksia, koska kun otin yhden vastaan niin kohta mulla olikin jo viisi. Kiitos. Koska en Myeongdongilta mitään löytänyt, päätin siirtyä Eiwha Womens' Universitylle. Sielläkin ensin vain kiertelin paikkoja, mutta kun päätin yhden paidan ostaa niin sain vihdoin vauhdin päälle. Mukaan tarttuikin sitten shortsit, paitoja ja mekko. Päivä kuluikin aika hyvin shopatessa, kotiin saavuin neljän aikoja.

Keskiviikko 25.7.2012
   Olin taas kotona.

Torstai 26.7.2012
   Aamusta tapasin kirjekaveriani ja mentiin Insadongille ostamaan lahjaa. Oli aivan järkyttävän kuuma. Nähtiin siellä jonkin draaman tai elokuvan kuvaukset ja kateltiin niitä vähän aikaa. Kierreltiin kauppoja ja ensin jouduin ostamaan aurinkorasvaa... Aurinko paistoi oikein kivasti. Lahjakin löytyi ja sen jälkeen yritettiin eksyä auki olevaan noraebangiin. Matkalla kuulin kun nimeäni huudettiin ja pysähdyksissä oleva auto olikin täynnä kirkko-opettajia. Heidän kanssaan vähän juttelin ja jatkettiin matkaa. Auki oleva paikkakin löydettiin ja laulettiin kaksi tuntia yhden tunnin hinnalla.  Sieltä käveltiin metroon ja eksyin taas matkalla kirjakauppaan ostamaan lisää kirjoja. Metrossa mentiin vielä vähän aikaa samaa matkaa. Ihan mukava tyyppi oli.
   Kotiin kun saavuin, niin muistin, että unohdin ostaa kortin. Siispä uudestaan ulos käristymään, onneksi oli lyhyt matka.

Perjantai 27.7.2012
   Aamulla aikainen herätys ja kohti bussiterminaalia. Vähän oli huoli metrossa, kun ei meinannut juna lähteä liikkeelle ja pelkäsin myöhästyväni. Hyvin kuitenkin ehdin.
   Oltiin menossa YFUn kanssa retkelle Pohangiin. Suomivaihtareista vain Suvi oli mun kanssa mukana, mutta meillä oli hauskaa. Bussissa otettiin hienoja kuvia, puhuttiin varmaan kovempaan kuin kukaan muua ja kuunneltiin musiikkia. Ensin saavuttiin Pohangissa bussiterminaaliin, josta otettiin toinen bussi. Bussi vei meidät paikalliselle koululle, jossa pari vaihtaria käy koulua (Natalie jenkeistä ja Marte Norjasta). Mentiin ensin hyvin ilmastoituun huoneeseen ja tavattiin meidän yhden yön hostsisaruksemme. Mulle ja toiselle vaihtarille (saksalainen Nhat) tuli tosi suloinen ykkösluokkalainen tyttö. Siinä me vähän aikaa tutustuttiin ja joku reportteri otti meistä kivoja kuvia (seuraavana päivänä sain tietää, että oon vähän liian monessa kuvassa sen nettisivuilla...).
   Koululta mentiin ensin robottimuseoon ja siellä oli hienoja robotteja, jotka voisin ostaa meillekin (ikkunanpesurobotti!) ja oli ihan mielenkiintoinen paikka. Pelasin myös mm. robottinyrkkeilyä, vaikka feilasinkin kauniisti niiden kanssa. Museolta mentiin syömään ja oli hyvää ruokaa, lihaa! Sieltä jatkettiin vielä rannalle katsomaan musiikkiesityksiä ja ilotulitusnäytöstä! Ilotulitukset oli hienoja, en ole koskaan nähnyt niin upeita! Musiikkiesityksissä oli kiinalaisia tanssimassa tai soittamassa erilaisia instrumentteja. Hienoja nekin esitykset.
   Rannalta meidän piti vielä mennä takaisin koululle joskus kymmenen aikaan ja käveltiin meidän hostsiskon kämpälle. Vähän erilainen paikka Souliin verrattuna kyllä... hyvä, että näin ihmisiä ollenkaan. Mentiin aika myöhään nukkumaan, mutta muut vielä myöhemmin, koska olivat kuulemma menneet noraebangiin.

Lauantai 28.7.2012
   Ennen kun lähdettiin koululle mentiin syömään yhdessä bingsua. Oli hyvää! Koululla mentiin ensin liikkasaliin ja sieltä ruokalaan syömään lounas. Ei oikein ollut nälkä bingsun takia. Ruuan jälkeen kierreltiin koulua, käytiin katsomassa tyttöjen musiikkiesitystä ja poikien teeseremoniaa. Meille tarjottiin teetä ja leivoksia siellä. Vielä saliin ja siellä tehtiin joku aamujumppa tms. ei mitään käsitystä. Kuunneltiin rehtorin puhetta ja tervehdittiin rehtoria (paljon tiukempaa kuin meillä, piti pysyä kauan kumartuneena). Katseltiin myös hienoa opetusvideota ja koulun tanssiklubin esitystä. Nataliekin esiintyi! Tanssia on niin kiva katella kyllä.
   Koululta mentiin taas syömään, nyt sellaiseen hääpaikkaan. Buffetruokaa ja oli hyvää. Sieltä taas bussiterminaalile ja mentiin paraatipaikalle odottelemaan. Mulle selvisi vasta myöhemmin, että me kävellään siinä paraatissa! Taisin heilua aika monella videolla ja kuvassa, hahaha. Oli taas aivan järkyttävän kuuma. Tänään paikalla oli myös kiinalaisia oppilaita ja puhelin lähinnä kiinalaisten poikien kanssa sen koko matkan mitä me käveltiin.
   Saavuttiin taas rannalle ja mentiin paikoillemme istumaan. Oli taas musiikkiesityksiä ja ilotulituksia. Puhelin ja leikin paljon vieressäni istuneen kiinalaisen pojan kanssa, mm. kivi-paperi-sakset ja minä ja Suvi rangaistiin hävinneitä paljon kovempaa kuin tää poika (arvatkaapa muistanko nimeä?), koska hävinneitä piti aina näpäyttää. Tää vain hipaisi otsaa, minä ja Suvi ei. Esitykset oli taas hienoja, tai mitä niistä nyt näin. Meillä oli aika huonot paikat, mutta ilotulitukset näkyi hyvin. Sieltä käveltiin busseilla ja mentiin taas koululle. Sanottiin kaikille hyvästit koululla ja bussilla jatkettiin toiseen kaupunkiin (Gyeongju) hotellille. Minä, Suvi ja Alana (Saksasta) oltiin samassa huoneessa ja valvottiin vähän. Oli ihanan viileä huone ja tykkäsin mun sängystä.

Sunnuntai 29.7.2012
   Aamulla oli epäinhimillenen herätys kahdeksalta. Syötiin hotellilla aamiainen ja lähdettiin rannalle. Ängettiin kaikki yhteen autoon ja meitä oli vähän liikaa vaikka olikin tila-auto. Ensin eksyttiin, mutta löydettiin lopulta rannalle. Käveltiin meressä ja jotkut meni uimaankin. Rannalta lähdettiin syömään ja nyt oli onneksi kaksi autoa. Sieltä jatkettiin vielä haudoille ja haudassa oli kivaa olla sisällä, kun oli niin kylmä paikka. Se olikin meidän viimeinen aktiviteetti, autolla vielä bussiterminaaliin ja matka kohti Soulia alkoi. Minä ja Suvi nukuttiin melkein koko matka ja mentiin vielä yhdessä syömään KFC:n, kun tultiin perille. Oli mun ensimmäinen kerta siellä. Seikkailin vielä yksin kotiin ja eksyin pikaisesti yhdellä asemalla, mutta hyvin selvisin. Illan katoin olympialaisia.

Laitan kuvia, heti kun löydän sen johdon... jonka oon väliaikaisesti hukannut, mutta mulla on epäilys sen olinpaikasta!! Mut ei tässä muuta, oli ihan kiva retki :D sain uusia kavereitakin sieltä!