torstai 19. heinäkuuta 2012

Viimeinen kokonainen viikko koulua!

 Ei kyllä ole mitään järkevää asiaa tähän alkuun, niin varmaan kirjoittelen vain äkkiä kaiken pois alta ja meen (toivottavasti) syömään.

Maanantai 9.7.2012
   Olin jostain syystä hyvin heikossa kunnossa aamulla ja oli hauskaa yrittää pysyä pystyssä ekoilla tunneilla. Oltiin koulun keittiöluokassa tekemässä California rollseja kotitalous ja teknologia tunnilla. Ihan hyvin meni, voin vain niin pahoin etten viittinyt maistaa. Mutta mulle heräsi suuri kysymys. Jos meillä on kerran keittiöluokka niin miksei meillä ole kokkausklubia? Miksei?? Oisin harkinnut vakavasti, jos sellainen olisi ollut, mutta ei pakolla. Eli sitä luokkaa tulee käytettyä pari kertaa vuodessa, jos nyt olen loogisesti tullut oikeaan johtopäätökseen. En tosin tiedä, että käyttävätkö yläastelaiset sitä vai miten...?
   Kotona olin yksin, kaikki tuli vasta myöhään takas. Siskokin menee melkein joka päivä hagwoniin, niin vähän yksinäistä tulee...

Tiistai 10.7.2012
   En ole kyllä mitään tähdellistä päiväkirjaan kirjoittanut, tämän päivän voi skipata.

Keskiviikko 11.7.2012
   Sain kuulla aamulla, että tänään meillä on "vapaaehtoistyötä" tai tämmöistä (volunteer work) viimeisillä tunneilla. Kivan aikaseen mullekin kerrotaan. Metrossa kaveri tekstasi tämän minulle. Metrossa kans joku viereisen poikalukion poika mumisi mulle pari kertaa "hello", mutta aina kun käännyin katsomaan hän käänsi katseensa pois ja lähti melkeinpä pakoon. Olin vähän hämmentynyt enkä oikein tiennyt, että miten olisi pitänyt reagoida.
Kirkkohommassa lauleltiin samat laulut moneen kertaan, en tiedä miksi. Ei laulettu tarpeeksi hyvin? Aamutunnit meni siis ihan normaalisti ja ruokiksen jälkeen pakattiin tavarat ja lähdettiin kävellen kohti Angukia. Oli hienoa, että melkein kukaan ei tiennyt mihin piti mennä. (meidän piti vain kävellä suoraan) Yhdessä välissä juostiin valoista, että ehditään ja korealaisten tyttöjen kunto ja vauhti... on aika heikolla tasolla suurimmalta osalta. Enkä mäkään ole urheilija!
   Päästiin kyllä kokoontumispaikalle ja odoteltiin opettajaa rauhassa. Tarkoitus oli kerätä roskia matkalta ja lähdettiinkin kävelemään. Ainoa vain, että roskat puuttuivat melkeinpä kokonaan matkalta ellei omia roskia lasketa. Eli siitä tulikin vain mukava kävelylenkki kuumuudessa. Maisemat oli kyllä hienoja, ja tykkäsin kaikista vanhoista taloista ja sellasesta.
   Yhdessä välissä hukattiin opettaja ja saatiin vähän aikaa häntä etsiä. Otettiin hieno ryhmäkuva ja päästiin kotiin vähän yli tunti normaalia aikaisemmin. Näin myös yhden enkunopettajistani tekemässä jotain outoa liikettä ja kun hän näki mun katsovan häntä ilmeellä "mitä...?" kysyi heti, että näinkö. Vastatessani myöntävästi hän sanoi, että unohda koko juttu! Kaveri osti mulle vielä jäätelön ja tämä ope auttoi sen avaamisessa (ne osaa olla aika ovelia, ne jäätelöpakkaukset) vaikka sillä kertaa mulla ei ollut mitään ongelmia.
   Eksyin pikaisesti vielä kotimatkalla, mutta löysin asemalle ja pääsin turvallisesti kotiin. Lämpöön oli hauska sulaa matkalla....

Torstai 12.7.2012
   Enkuntunnilla pelattiin jotain ihmeellistä peliä ja mä vaan seurailin vähän hämmentyneenä vierestä. Mutta meidän tiimi voitti! Viimeisellä tauolla suunniteltiin meidän ohjelmaa koulufestareille ja yksi olisi kahvila, jossa pitää tilata enkuks. Mun mielestä tuhoon tuomittu yritys, koska ihmiset ei uskaltais tulla sinne. Raaka totuus. 
   Koulun jälkeen menin Myeongdongille tapaamaan Nuria (Suomessa ollut vaihtari ja asuin hänen kotonaan ensimmäisen viikon) ja syötiin siellä kahvilassa. Siitä käveli hauska pariskunta ohi ja molemmat tuijotti mua suut auki. Mentiin tän jälkeen ottamaan kuvia Nurin ja Aramin (Nurin isosisko) kanssa ja eksyin yhteen kauppaan ja ostin tavaraa... ei pitänyt, mutta kun... ja sitten kotiin!

Perjantai 13.7.2012
   Huomasin vasta lauantaina, että tänään oli perjantai 13. päivä. Oho. 
   Hyttyset tosiaan tykkää musta, en tiedä mikä mussa on vikana... Polveni oli hyvin kaunis monesta puremasta... Meillä on todellinen viha-rakkaussuhde hyttysten kanssa. Voitte pohtia kumpi rakastaa ja kumpi vihaa. 
   Koulu meni normaalisti, kateltiin leffoja ja draamoja joillakin tunneilla. Koulun jälkeen lähdin SoYoonin kanssa (taas) Angukiin riehumaan. Ensin mentiin hauskaan pikkukahvilaan syömään ja se paikka oli kylmä. Ulkona oli kuuma. Istuttiin vielä tuuletuslaitteen alla ja tilattiin kylmää ruokaa... olisin tarvinnut cardigania, mutta en ollut ottanut mukaan. Tilattiin vähän liikaa eikä jaksettu syödä bingsua. Se jäi vähän kesken, ei se mitään! Tutkittiin vielä vähän paikkoja ja kun alkoi sataa, lähdettiin molemmat kotia kohti. 

Lauantai 14.7.2012
   Päivällä puhuin ekaa kertaa Skypessä Suomikaverien kanssa. On ikävä! Mut oon kyllä jo kohta takaisin... alle puoli vuotta jäljellä... järkyttävää! Lopun päivää siivosin.

Sunnuntai 15.7.2012
   Yksi poika tuli hyvin myöhässä treeneihin ja ope oli aika närkästynyt. Jio ei tullut kirkkolle, koska oli kipeä. Mietin siinä itse pitkin päivää, että olenko mä tosi helposti luettava vai näkyykö kaikki mun tunteet mun kasvoilta, koska SeYeong kyseli aika paljon, että oonko kunnossa ja mikä on. Koska näytin kuulemma surulliselta ja silleen. Raamattutunnilla oltiin vain minä ja JuWon, joka oli saanut uuden puhelimen! Puhelin oli hieno! Ennen treenejä jäin puhumaan yhden open kanssa ja pojat siinä riehui jotain selän takana. Yhdessä välissä jäin katsomaan ilmeellä "pojat, mitä ihmettä...?" ja kun yksi niistä huomas niin heti huus kaikille, että hei Elina kattoo sua! Koska vain yksi poika riehui sillä hetkellä. Mutta jostain syystä aina pitää kertoa, jos mä jotenkin huomion niiden temppuja.
   Treenien jälkeen mulla oli vielä aikaa ja pastori kaappas mut mukaan kahville. Mutta koska en juo kahvia niin hän maksoi toisille tytöille kahvit ja me lähdettiin kahdestaan jäätelölle. Sen jälkeen palailtiin kirkolle ja minä menin enkuntunnille. Jion pikkusisko on kyllä ihana <3. Paikalla oli myös afrikkalainen opiskelija jostain yliopistosta, vähän hänenkin kanssaan juttelin. Jion sisko ei oikein jaksanut keskittyä tuntiin, mun hiuksilla leikkiminen oli näköjään hauskempaa. Tunnin jälkeen saatiin vielä pitsaa ja Jion sisko hoputti mut äkkiä pois kirkolta. Saatoin hänet kotiin ja läksin itsekin kotiin. 

Siinä! Nyt oon taas aikataulussa ja kuvia yritän taas jossain vaiheessa saada lisää. Pitäisi vain lähteä ulos valokuvaamaan siinä tapauksessa. Mutta lauantaina on SHINeen konsertti! Toivottavasti ei ole sateinen päivä.. mulla oli pikainen tappelu Bloggerin kanssa, toivottavasti nyt toimis oikein.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti