torstai 17. toukokuuta 2012

ja loppuu!

Mä alan ymmärtää, miksi muilla Suomivaihtareilla kestää kirjotella tänne. Oon itekin nyt laiskistunut, anteeksi kovasti!

7.5.2012 Maanantai
Nukuin kai semimyöhään ja lähdettiin omman kaa Insadongille shoppaamaan lahjoja. Eli valmistujaislahjoja Suomen, jei! Syötiinkin siellä, sain venaa ruokaa pitkään ja olin kuolla nälkään. Sain myös ihastuttavan päänsäryn ja kärsin siitä koko loppu päivän, jees. Omma halus vielä ostaa mun äidille lahjan niin metsästettiin sitäkin, mutta mun päänsäryn takia en jaksanut kiertää kaikkia kauppoja todellakaan läpi. Jäätiin kassalle vähän jumittaa ja yksi ahjumma innostuneena alkaa pitää mulle myyntipuhetta leimasimista. Mä oon vähän sellanen etten kehtaa kieltäytyä. Niin päädyin ostamaan halvimman, siihen kaiverrettiin mun oma nimi ja koreanimi niin voin nyt leimata kirjeitä tms. sillä. Oli kyllä pientä säätöä, koska se leima oltiin asetettu kaivertajaan huonosti, niin siihen tuli joku pitkä viivästys. Sillä aikaa käytiin hoitaa pari muuta asiaa ja kun tultiin takaisin, oli koko homma valmiina. Napattiin se siitä mukaan ja mentiin katselee galleriaan jotain taidenäyttelyä. Eka kerros ei oikein iskenyt muhun, mutta tokassa kerroksessa oli maisemamaalauksia! Ne oli niin kauniita, tykkäsin tuijotella. Ja löysin tiikeritaulunkin <3. 
Tän jälkeen lähdettiin johonkin Korea Villageen tai sen tyyppiseen, koska mun piti mennä tekemään korean tasotesti. Me vähän eksyttiin, mutta löydettiin lopulta paikka. Oli järkyttävän iso ja hieno rakennus, jotta päästiin hissiin tarvittiin jotkut kortit. Eihän meillä sellasii ollut, mutta työntekijä tuli meidän kanssa samaa matkaa. Siitä johonkin 19. kerrokseen ja siellä mulle kerrotaan, että oon liian nuori. Kun ei ne kuulemma ota lukioikäisiä. YFU oli muuten suositellut tätä paikkaa, olin hyvin kiitollinen. Omma jotain kuitenkin siinä selitti vielä ja menin lopulta täyttelee papereita. Eli kai mulla on se tasotesti tän kuun lopussa? Tai ensi kuun alussa, enpä osaa sanoa. Lähdettiin kotiin ja mentiin syömään taas sen yhen ahjushin ravintolaan ja se oli innoissaan mun läsnäolostani. Tuli ilosesti jotain selittämään, en kyllä muista mitä. 

8.5.2012 Tiistai
Herättyäni lähdinkin tapaamaan HyeJiniä sen yliopistolle (kaverin kaveri, ikin tavannut. Mut ollaan juteltu Kakaotalkissa, kaikki menee Ruusun blogiin kattoo mikä se on!) Mun asemalla oli lauma koulupoikia ja niistä tuli jonkin verran samaan vaunuun. Ne sitten alko puhuu mun kanssa ja kun kerroin olevani Suomesta kuuluu heti kunnon aksentilla "Hyvä, hyvä!". Kun ne jäi vähän ajan kuluttua pois, niin kauhea vilkutus ja moikkailu mulle ja yksi juoksi vielä ovelle takaisin vilkuttaa. Tapasin Hyejinin sitten jossain aivan kuusessa ja mentiin syömään panineita. Sen jälkeen kierreltiin kampusta läpi ja puheltiin yliopistoelämästä. Kivan näkönen paikka oli ja aivan liian kuuma. Tän jälkeen lähdin takaisinpäin. Törmäsin luokkakaveriin ja se oli sellanen hieno "OMO!" kun nähtiin. Soitin siel asemal viel luokkakavereilleni, koska olin kuullut toiselta kaveriltani tapaavani ne tänään. Arvatkaa oliko mulle sanottu asiasta mitään. Ne sano, että tuuhan Elina tänne, missä sä oot? En muuten tiennyt, missä olin. Lähdin siitä koululle päin, eli olin turhaan jäänyt sillä asemalla. Ei ollut kovin pitkä matka ja juostiin vastassa olleiden kavereiden kanssa noraebangiin. Ne oli kaikki koulupuvuissa ja minä hengailin t-paidassa ja shortseissa. Tuli vähän kommenttia hehe. Lauleltiin siellä hienoja lauluja, itse niin paljon, että meni ääni kivaan kuntoon. Noraebangista jatkettiin vielä pelaa biljardia. En muuten yhtään tajunnut, kun ne yritti selittää sitä. Koska korealainen nimi on joku pocketball tai pokeball tai jotain yhtä kivaa. Niin ymmärsin vasta kun päästiin paikan päälle. Minähän olin taitavasti aivan sukka, ekaa kertaa pelaamassa. Kyllä mä palloihin osuin ja pariin kertaan ihan hyvinkin. Siellä me kuiteskin pelailtiin kaksi tuntia ja ilmastoinnin takia mun ääneni meni vielä paremmaksi. Sen lisäksi mulle alko tulla kauhea nälkä. Jatkettiin vielä pitsalle ja siihen tuli joku toinenkin näiden kaveri mukaan. Pitsan jälkeen käveltiin metroasemalle ja tää tyttö alko selittää suureksi yllätyksekseni poikaystävistä. Ja totta kai "onko sulla poikaystävää? Ai no kun sä näytät siltä, että olis." Mä jäin pohtimaan tän jälkeen, että voiko näyttää ihmiseltä joka seurustelee?

9.5.2012 Keskiviikko
Pääsin takaisin kouluun. Kirkkohommelissa oli joku kirjailija puhumassa ja se jäi vielä koulun pihalle jakelee nimmareita. Siinä oli kiva parvi tyttöjä ympärillä ja mä luulen ettei puoletkaan olleet ees lukeneet sitä kirjaa. Mut hei, kuuluisuus se on kirjailijakin! Koska kirkkohomma venähti, niin aamutuntei oli vain puoltuntia kutakin. Kuviksessa ope näytti maalauksia siitä tyylistä, mistä mä pidän ja meidän piti piirtää realistisesti luokkakavereita. En tiedä, miten ne liitty toisiinsa. Matikantunti me kulutettiin puhumalla pelkästään tulevasta retkestä. Tokavikalla tunnilla menin hakemaan kesäkoulupukuani, mutta mitenkäs kävi? Hameet oli liian suuria (en voi uskoa, että mulle kävisi Koreassa näin) ja cardiganit liian pieniä. Joten sain vain kaksi paitaa. Koulun jälkeen menin tapaamaan Ruusua ja olin kuolla kuumuuteen talvipuvussani. Joten päädyin pitämään paitaa vähän huonosti, ei mun mielestä käärityt hihat nyt niin kamala asia ole. Tai se ettei rusetti ole oikein. Mutta mä en ollut enää koulussa! Käveltiin Ruusun kanssa yksi ihan hullu mäki ylös ja kiitin vain onneani etten asu siellä. Oli kauhea mäki. Mentiin syömään kimbapia ja oli ihan hyvää. Siinä puheltiin kyllä aika pitkään, mutta lopulta mun piti lähteä kotiin ja ostamaan vielä tavaroita retkeä varten. Saatiin tosiaan ohjelma ja tavaralista tänää. Mun mielestä vähän liian myöhään. Kävin ostamassa rumat sandaalit ja pakkailin koko illan. Tais vähän venähtää nukkumaan meno.

10-11.5.2012 Retki
Tästä oli jo postaus

12.5.2012 Lauantai
Olin ihan rättipoikki ja hengailin vaan kotona palautuen. Siivoilin ja tuijottelin korealaisia lastenohjelmia, koska se on aika hyvä opiskelutapa. Appa tuli myöhemmin kotiin golfailemasta ja mentiin illalla syömään vielä. Musta on kiva, et jos en jaksa niin en tykkää ja muutenkin mun pitäisi syödä aivan tajuttomia määriä. Ja koko ajan mulle sanotaan et "Syö, syö!". No kun en jaksa...

13.5.2012 Sunnuntai
Tänään kaikki nuoret oli myöhässä aamutreeneistä. Lopulta nekin vaivautu paikalle ja jumalanpalvelus meni ihan normaalisti. Raamattutunnilla oli vain minä ja Jio, koska JuWon oli jossain? Tuli nuorten kirkolla vastaan ja jotain se sano, mutta olin omissa ajatuksissani niin en tiedä miksei se tullut. Treeneissä me laulettiin You Raise Me Up, puoliks enkuks ja puoliks koreaks. Pojat kyseli multa riittävän usein, että miten tää lausutaan ja miten tää lausutaan. Olin ite vähän, että ei mitään väliä miten se lausutaan, mut annoin niille kuiteskin vain ääntämisesimerkkei. Tän jälkeen lauloin Jiolle Kirkossa ja siis en saanut outoja ilmeitä kun hoilotin siellä suomeksi. Yksi tyttö tuli kans kertomaan mulle, että sen kaveri haluaa puhua mulle. Mulla oli laulu kesken niin sai vähän  aikaa venailla. Tää tyyppi on kuulemma "shy boy" niin ei ite uskaltanut tulla, vaan oli laittanut kaverin asialle. Menin puhelee sen kanssa ja kyseltiin synttäreitä ja harrastuksia. Se ite pelaa fudista ja oli et "Mä oon ku Beckham!". Se halus viel, että moikkaan sitä aina kun tavataan. Olin vaan et toki, koska miksen? Kavereit on aina kiva saada! Tän jälkeen jäin vielä puhelee opejen kanssa ja yksi poika kuorosta tulee kysyy, jos tulisin katsoo lauantaina sen pelejä. Koska kirkolla on joku urheilutapahtuma ja se pelaa siellä fudista. Olin taas et miksei, ei mulla oo tekemistä silloin. 
Siitä jatkettiin Jion kanssa tapaamaan Junia. Se on yksi ope kirkolla, mutta sano mulle, että kutsu mua Juniksi. Tää on se kitaramies, josta oon kai kirjoittanut? Se vei meidät kahvilaan ja tilattiin smoothiet. Puheltiin vähän kaikesta, mm. kuinka pahaa kouluväkivalta on Koreassa. Ei ollut kivaa kuunneltavaa. Sainpahan laulaakin sille, sama Kirkossa tuli siinä vedettyä. Jion kanssa siitä vielä syömään, mentiin syömään hyvää spagettia. Eli en mennyt hampurilaisille! Tän jälkeen shopattiin ja yhdessä kaupassa mulle tuli heti miesmyyjä näyttelee hameita, joita katselin. Tykkäsin yhdestä aika paljon, mutta jätin sen kuiteskin kauppaan. Ihan hyvä idea, koska löysin toisesta kaupasta vielä ihanamman mekon ja se oli vähän kalliimpi. Meikkikaupassa yksi myyjä meni heti hakeen toista myyjää, kun sai tietää että etsitään meikkiä ulkomaalaiselle. Onko mun iho nyt niin erilainen, höh. Törmättiin yhteen kirkon pastoriin ja lähdin pitkähkölle kotimatkalleni. En varmaan tehnyt mitään erityistä kotona, koska en ole kirjoittanut siitä mitään...

Mä oon huomannut, että toistan itseäni vähän liikaa. Oon pahoillani siitäkin. Joskus tosiaan tietyt sanat toistuu ja saatan kirjoittaa jotkin asiat pariin kertaan... yritän päivittää tätä vielä lauantaina tai sunnuntaina, jos nyt saisin yhen postauksen, jota oon jo jonkin aikaa pohtinut, pois alta. Saapi nähdä, kuviakin olisi ihan tarpeeksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti