maanantai 14. toukokuuta 2012

Midterm alkaa!

Vähän tulee myöhässä, mutta tässä vihdoin!

30.4.2012 Maanantai
Meidän viereisellä lukiolla loppu midterm tänään ja metroasema oli ihan täynnä! Koulun pysäkille tuli viel molemmista suunnista juna samaan aikaan niin oli kiva tungos. Meillä oli joka ikinen tunti tänään selfstudy, joten olin äärimmäisen tylsistynyt. Naisopettajat huomas heti, että olin käynyt lyhentää otsahiuksia. Näin kanssa meidän koulun tulevan tähden (venaan vaan, että niistä tulee kuuluisia :D) pihalla ja se moikkas mua ensin :DD. Kotiin päin kun menin JiEunin kanssa niin junassa oli japanilaisia. Yrittivät päästä Janghanpyeongiin, mutta ne sekotti sen Cheonhoon. Ystävällisesti sitten neuvottiin ne JiEunin kanssa oikealle asemalle. Oli taas super lämmin päivä...

1.5.2012 Tiistai
Koulus oli taas melkeenpä koko päivä selfstudyy paitsi normaali matikka. En ollut yllättynyt. Korean ja etiikan tunnit oli myös ihan normaalisti. Tulevaisuustunnilla (voisin keksiä lyhyemmän nimen...) ope kyseli multa vähän kaikkea... mm. mulle erittäin tutuksi käyneen kysymyksen. Koulussa pyöriskeli kuvaajia tekemässä jotain "iloinen koulu ja kouluelämä" hommaa meidän koululle... ja kun ne keksi mut niin ne halus heti haastattelun. Kyllä mä lopulta suostuin, mutta haluaisin vain kaivaa kivan kuopan jonnekin ja piiloutua sinne, kun ajattelen mitä kaikkea sanoin. Omasta mielestäni puhuin siis ihan tyhmiä juttuja, en sitten tiiä... Mentiin Jion kanssa sen jälkeen syömään. Olin tosi yllättynyt, kun se ehdotti, koska Jiolla alkaa tosiaan midterm torstaina... Mentiin jonnekin sen kodin ja meidän kirkon lähistölle heiluu ja vastaan tuli pelle kivan korkeilla puujaloilla. Pysäytti meidät siihen, koska halus tehdä mulle ilmapallosta jonkun esineen tms. Eka siltä meni rikki, mutta toka onnistui jo. Siitä muodostui rusetti, jonka se laitto mun otsahiuksiin kiinni! Sellanen järkyttävän iso sininen ilmapallorusetti! Olin kiitos todella nolostunut ja otin sen pikaisesti pois... Ja rakas ystäväni Jio vain nauroi vieressä, kiiitos. Puheltiin siinä kaikkea jännää ja sain kuulla, että osa meidän koululaisista luulee mun olleen Japanissa viime vuoden. Eiii, mun hostsisko meni sinne tänä vuonna :D väärinymmärryksiä, niitä on! Sen lisäksi osa luulee vieläkin mun tulleen Filippiineiltä. Jatkettiin ruokapaikan etsimistä ja loppujen lopuksi mentiin mäkkiin syömään... meidän ranskikset tippu lattialle, joten saatiin uudet tilalle. Illalla katoin vain jotain hienoa draamaa, missä pukumiehillä oli jengisota käynnissä.

2.5.2012 Keskiviikko
Taas oli koko päivä selfstudyy paitsi ehkä matikka. Mutta en ollut sillä tunnilla, vaan mulla oli korean tunti open kaa, koska torstaina alkaa midterm! Meidän korean tunti meni kyllä niin, että puhuttiin vaan Suomen koulutuksesta, koska ope ei halunnut opettaa mua tänään. Koska opella oli tunti siinä samalla, niin istuskeltiin vaan käytävällä ja puheltiin. Kuviksen tunnilla ope ei halunnut häiritä luokkaa, mutta koska se halus puhua mun kanssa se pääty lähettää mulle viestejä paperilla. Mun mielestä se oli aika outoa :DD tätä tehtiin ehkä joskus ala-asteella ja opet aina kielsi sen haha! Koulusta päästiin jo kolmelta, koska meillä ei ollut kirkkohommaa aamulla vaan kaikki tunnit siirty yhdellä aikaisempaan. Järkevästi sanottu, kyl te varmaan tajusitte?

3.5.2012 Torstai
Midterm alko, eli mulla on lomaa! Menin tapaamaan Suvia ja omalla pysäkillä oli joku koululuokka. Tytöt innostu kun näkivät mut ja tulivat pyytämään saavatko ottaa kuvan mun kanssa. No suostuin, en kyllä tiedä mitä ne tekee niillä kuvilla... Lähdin sen jälkeen pitkälle matkalle kohti Suvin asemaa ja mentiin Suvin koululle venailee sen kaveria, joka meidän piti myös tavata. Jonkin aikaa saatiin odottaa ja kun kaveri sitten tulee niin valitettavasti ei voinutkaan olla meidän kanssa... päätettiin sen takia Suvin kanssa lähteä War Memorial of Korea (tai joteski noin, sotamuseo kuiteskin). Siellä oli hieno esitys armeijamiehillä ja katottiin se kokonaan läpi. Niitä oli siellä muuteskin koko museo täynnä. Kierreltiin ja kaarreltiin, oli mielenkiintoinen paikka mutten ehtinyt tutkia sitä vielä kokonaan läpi. Tää olikin vasta toinen kerta, oon menossa vielä kolmannen ainakin! Siellä oli myös yksi siipi suljettuna, että jäi kyllä paljon katseltavaa! Kun lopulta lähdettiin niin sieltä tulee vielä yksi tyyppi armeijasta kysymään voiko ottaa kuvan meistä. Suostuttiin ja se kutsu kaikki sen kaverit. Hieno ryhmäkuva tuli :D Mentiin etsimään ruokapaikkaa ja suunnattiin lopulta Myeongdongille. En oo kirjoittanut, mitä syötiin joten en ole ihan varma... ehkä hampurilaista taas? Istuskeltiin jollain penkillä ja siinä oli ahjummoja vieressä. Huomasin kuinka ne tuijotti meitä (Suvi ei, koska hän oli kiinnostuneempi puhelimestaan) ja tervehdin heitä koreaksi. Yllättyivät ja kehuivat sen jälkeen vielä. Hengailtiin vaan ja myöhemmin lähdin kotia päin, mulla olikin lupa olla ulkona myöhempään!

4.5.2012 Perjantai
oli hyvin tylsä päivä. Mut jätettiin yksin himaan melkeinpä koko päiväksi niin käänsin jotain lastenkirjoja ja katselin tv:tä. Taisin kuluttaa koko päivän aika hyvin vain nukkuen ja ylipäätään tylsistyen. Illalla lähdettiin vielä koko perhe ulos kävelee ja syötiin jätskitkin. Ei mitään hohdokasta tässä päivässä.

5.5.2012 Lauantai
Omma tuli kymmeneltä herättämään ja sanoi, että lähtee jonnekin. Päätin siinä itsekin nousta ja yllättäen menin katsomaan tv:tä. Korealaisia ohjelmia kyllä tuijottelen. Sain myös puhelun Suomesta ja sain kuulla huonoja uutisia. Meni sen takia loppupäivä aika masentavissa tunnelmissa. Omma tuli takasin joskus neljän jälkeen ja lähdettiin myöhemmin leffaan. Mentiin katsomaan The Avengers ja oli ihan kiva elokuva. Syötiin myös siellä ja lähdettiin taksilla kotiin.

6.5.2012 Sunnuntai
Oli harvinaisen kiva herätys, taas tää 5.50. Kirkolla olin ensimmäinen suureksi yllätyksekseni, mutta yksi poika (jonka nimeä en ole koskaan kuullutkaan) tuli sinne aika nopee mun jälkeen. Kun se huomas mun kengät niin alko selittää et "couple, couple!". Ne jotka ei tiedä, niin Koreassa seurustelevat parit tosiaan pukeutuu samanlaisiin vaatteisiin. On couplehattuja, -kenkiä, -paitoja, -reppuja jne. Kaikki ei pukeudu niin, mutta aika moni kuiteskin. Raamattutunnin jälkeen menin normaalisti nuorten kirkolle, jonka jälkeen mulle kerrottiin, että meehän takas aikuistenkirkolle keskustelemaan rukouksesta, jonka pidät silloin ja silloin. Menin sinne ja puheltiin yhen kivan open kanssa ja takaisin nuorten kirkolle treeneihin. Treenien lopussa ope jotain puheli, en kuunnellut. Mutta pojat alko huutaa mun nimeä niin heräsin ja olin et mitä? Ope siihen että "Elinahan vois tosiaan vetää tän soolon." Säikähdin sitä ja kieltäydyin kauniisti. Ope päätti lopulta toisen soolo-osaan, mutta ei tää ollu viel tässä. Kun nää alko pohtii, että kuka rukoilis tänään, niin pojat alko huutaa taas mun nimeä! No suostuin tähän ja rukoilin kauniin rukouksen niille. Koton ehdin olla noin tunnin, jonka jälkeen lähdettiin omman kanssa katsomaan "All That Skate 2012". Se oli kiva esitys, porukka vaan sekos kun Kim Yuna tuli luistelee. Myös sillon kun yksi veti esityksensä Fantastic Babyn tahdissa. Oli munkin lemppari se esitys <3. Sen jälkeen mentiinkin syömään Burger Kingiin.

Tällä viikolla tulee loputkin myöhäiset postaukset! Venailkaa!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti