torstai 3. toukokuuta 2012

Jonotus on kivaa yksin

Tää onkin vähän enemmän myöhässä, pahoitteluni. En oo vielkää saanu siirrettyä kuvia puhelimesta koneelle, vois ottaa sen seuraavaks tavoitteeks niin sais kuvapostauksenki tehtyä. No mut asiaan!

Maanantai 23.4.2012
Perjantaina olin siis saanut ison kasan suklaata Suomesta niin tänään vein kouluun maistiaisia, Fazerin sinistä ja Geishaa. Geisha oli paljon suositumpaa ja kun kävin viemässä fanilleni suklaata ja purkkaa se oli ihan innoissaan. Varmaan se ehti kymmenen kertaa sanoa "kiitos". Hanjatunnilla meidän piti opetella viisi sanaa jostain paperista ulkoa, mutta ne olikin kaikki samantyyppisiä sanoja niin mulle ei tullut ongelmia. Ja kun osasin ne niin kaikki oli ihan et "WAAU!" taas kerran, näin. Tänään ei ollut mikään hurjan tapahtumarikas päivä, koulusta jatkoin kotiin ja en varmaa mitään tähdellistä siellä tehnytkään.

Tiistai 24.4.2012
Pidin upean esitelmän tunnilla, jossa puhutaan ammateista. Mun ammatinvalintani oli sosiologi, mut siis enhän mä vielä tiedä, mikä haluan olla isona! Mut ei siin mitään ihmeempää, ihan hyvin se meni. Ennen tota tuntia oli kyllä hieman säätöä, kun mulla ei oo koneella PowerPointtia niin Yedam oli auttanut mua tekeen sen. Koska se työ oli Yedamin sähköpostissa, saatiin ettiä opea ympäri koulua välkkien aikana. Löydettiin se kolmannella kerralla kentältä. Ja meille selvis ettei oiskaa tarvinnut ettiä, koska luokassa on netti tai jotain tällästä. Mulla meni vähän ohi se koko homma, mutta saatiin esitys toimimaan ja kaikki oli ilosia. Jionkin luokassa ehin jossain välissä käymään, niin hyökkäs kauhea määrä mulle uusia tyttöjä puhumaan mun kanssa. Siinä jotain hienoa jutskailtiin kpopista ja kotiin päin menin kans ihan uusien tuttavuuksien kanssa. Olin vaan ihastellut jonkun niist penaalia (siinä oli jotain kpopparien kuvia) ja sain tietää, et ne on EXOn faneja. Mustakin se on ihan kiva ryhmä ja sanoinkin sen niin ne oli heti, et "Kuka on sun lempparis?"... jooo, enhän mä niiden nimiä tiedä XD. Ainoa joka tuli mieleen oli Kai, niin sanoin sen. Mutmut, ne oli hurjan mukavia ja meillä oli kivaa :D.

Keskiviikko 25.4.2012
Ruokana oli taas kerran spagettia. Onneks oon jo paljon taitavampi, niin ei ollut yhtä säälittävää säätöä kuin viime kerralla :D. Koulusta lähdin viidennen tunnin jälkeen, koska mun ja Ruusun piti mennä Immigration Centeriin hakee meidän Alien Registeration kortit. Ja vettä satoi ihan liikaa. Mulla on sellanen pieni ja heikko sateenvarjo eikä siitä ole kauheasti hyötyä, jos sataa kovaa ja tulee paljon. Varsinkin jos Ruusu ei jaksa kaivaa omaansa laukustaan vaan meidän pitää jakaa, niin kastuin vain liiievästi...olin ihan läpimärkä ja hamekin tummui kivasti. No mut onneks saatiin kortit ilman ongelmia (eikä jonotusta!) ja lähettiin ettii sen jälkeen ruokapaikkaa. Päätettiin olla seikkailumielisiä ja lähdettiin johonkin Ruusun koulun lähettyville, mutta sellaselle alueella, missä Ruusu ei ole koskaan ollut. Ja siis loistavin idea ikinä, koska vettä satoi edelleen. Onneks Ruusulla oli nyt oma sateenvarjo. Siellä me haahuiltiin, eikä mitään löydetty niin lopulta luovutettiin ja lähettiin Ruusun koulun läheiseen mäkkäriin. Ruusun koulukaverit, jotka meni siitä ohi, sai kauheita kohtauksia kun ne näki mut. Siis johtu kyllä varmasti vain ja ainoastaan mun hiuksista, ne oli aika räjähtäneet sen sään takia :D. Sen lisäks mäkissä oli kaks miestä, jotka oli hurjan kiinnostuneita meistä. Toinen niistä, jolla oli suora näköyhteys tuijotteli hyvin ovelasti kaverinsa yli. Eli kaveri meni aina matalemmaks, et se toinen näki :DD. Se jos jokin oli hyyyvin mielenkiintoista. Mäkin jälkeen lähettiin viel lihottaa itteämme leipomoon. Sieltä kotiin ja ehin nähdä pienet pätkät ohjelmasta, jossa Suvi esiinty. Koko ohjelma oli siis Suvin elämästä täällä ja epäonnekseni osuin itsekin pariin kohtaan. Siellä näytettiin mm. kuva meidän saapumisesta lentokentälle. Sellasta, omma lähti tänään hakemaan pikkusiskoa Jejulta ja ne tulee huomenna takaisin. Koko ilta yksin, koska appa oli töissä.

Torstai 26.4.2012
Jaetun enkuntunnin lopussa oli joku maanjäristysharjoitus, joka tuli kouluradiosta. Kaverin mukaan se oli ihan maanlaajuinen juttu, et koko Korea pysähtyy sen ajaksi, mutta mä en tiedä. Suomivaihtarit ei oo kommentoinut mitenkään, niin en tiedä oliks niin vai ei. Me siis tosiaan kaikki nukuttiin sen koko homman läpi, osaan hyvin käyttäytyä, jos sellanen tilanne sattuisi. Mut en kyllä toisaalta ymmärtänytkään siitä mitään ja ope oli vaan et "Sleeping time!", kun se alko. Midterm lähestyy niin meillä oli joitain tuntei selfstudyna. Enkku kakkosta (kielioppi tunti)) oli 20 minaa ja sen jälkeen ope alko vaan piirtelee hienoja kuvia taululle. Mä olin piirrellyt hienon taiteellista kuvaa, niin ope tuli kattoo sitä ja sano viel et "artistic"... en mä nyt kyl sanois, mutta kiitos kuitenkin :D. Tänään oli joku Tuijotetaan Elinaa -päivä, koska metroasemal oli tyttöporukka, joka tuijotti hyvin paljon ja jotkut randomtytöt taas moikkas. Sen lisäksi joku mies, joka käveli mun ohi tuijotti ensin kaukaa, sitten siinä vieressä ja viel ohitettuaan käänty kattoo lisää. Sen kaveri tönäs sitä tyylillä "lopeta nyt!" ja mä hajosin tossa välissä. Metroski tää tuijotus vielä jatku kivasti muiden osalta, tai ehkä mä vaan oli enemmän hereillä tänään ja satuin huomaamaan sen. En tiedä... kotona olin yksin ja menin lopulta nukkuu myöhään, ja porukat tuli vielä myöhempään kotiin! Ei ollut kivaa hei.

Perjantai 27.4.2012
Tänään oli opeharjoittelijoiden viimeinen päivä, niin järkättiin meidän opelle hienot juhlat. Kolme tuntii oli tänään selfstudyy, niin nukuin ensimmäisen (hei mua väsytti!), tokalla pelasin jotain ristinollan tyyppistä opettajan kaa (se ite halus) ja vikalla, eli kuviksen tunnilla tutkailin kuviksen kirjaa. Kuviksen ope kans uteli, et millasesta taiteesta tykkään eniten ja kun vastasin et aasialaisesta, niin se lupas opettaa mulle jotain siitä. En kyllä sitten tiedä, että mitä. Koulun jälkeen meidän harjoittelija halus viel pitää lyhyen kiitospuheen meille ja se itki siinä ja pari muutakin luokkalaista alko itkee. Anto meille vielä jäähyväislahjatkin, aivan ihania nää ihmiset <3. Kotiin kun pääsin, niin pikkusisko oli vastassa, mutta se lähti omman kaa sairaalaan hoidattaa kättään. Eli mut jätettiin taas yksin! Eli mulla oli hurjan tylsää, mikäs siinä...

Lauantai 28.4.2012
Aamu meni jotenki ihmeellisesti ohi ja lähettiin sitten Everlandiin omman ja siskon kaa. Ensin etittiin oikeaa bussipysäkkiä, koska nää ei tienneet minne pitää mennä. Sen jälkeen saatiin venaa puoltuntia bussia. Bussis istuinkin Etelä-Afrikkalaisen enkunopen viereen ja matka meni tosi nopeasti, kun vaan puhuin sen kaa kaikkea hauskaa. Oli oikeasti kivaa :D Everland oli tosi täynnä, kävin vaan kahessa laitteessa ja safariajelulla kattelee leijonia ja tiikereitä. Ja tähän päivään tän postauksen nimi liittyykin! Koska halusin päästä hurjimpaan vuoristorataan, niin siihen jonotus oli 150 minuuttia. Omma ja sisko ei halunneet siihen, niin sain lopulta jäädä jonottaa yksin yhessä välissä. Sellasen reilun tunnin jonottelin itsekseni ja puhuin melkeen sen koko ajan Ruusun kanssa. Tunsin itseni hyvin säälittäväksi, kun olin siinä yksin kaikkien parien ja kaveriporukoiden keskellä ja silleen... No ei siin mitään, jono liikku ja sellasta (ihan liian hitaasti!) ja lopulta, kun pääsin SISÄÄN olin et "Jee, kohta mä varmaan pääsen...voi itku!". Siellä oli aika paljon lisää jonoa... eli soitin takas Ruusulle ja huvitin itteäni lukemalla ääneen puhelimeen, mitä jotkut oli kirjoittaneet pylväisiin. Ja se koko ajo kesti vaan 3 minuuttia, eikä ollut ees älyttömän paha. Ensimmäinen lasku oli kaikista jyrkin ja se oli kiva! Olihan se koko ajo muutenkin, mutta en mä nyt sanoisi, että olis sen jonotuksen arvoinen. Tulipahan koettua sekin. Everlandista lähdettäessä käytiin ottaa jotkut ihme leimat vielä käsiin, jos halutaan tulla takaisin, mutten tajunnut miten ne toimii. Ei niistä nimittäin jäänyt mitään jälkeä käteen. Otettiin taksi ja mentiin syömään ja tapaamaan appaa ja isoäitiä. Ainoo vaan, että meidän taksi eksyi, niin tuli ylimääräistä seikkailua. Jotain ankkaa me syötiin ja metrolla kotiin lopulta. Olin kivan väsynyt siinä välissä.

Sunnuntai 29.4.2012
Sain herää samaan aikaan kuin kouluaamuina. Eli 5.50, oon niin iloinen! Kirkolle häippäsin ja olin ekan kuorosta paikalla, ei mikään yllätys. Kaheksalta siellä piti olla, mutta porukkaa alko valuu vasta kaheksan jälkeen. Sain hienon kaavun päälleni ja harjoteltua mentiin omille paikoille kirkossa. Raamattutunnilla oli tällä kertaa juustopoika paikalla ja kun olin vienyt kirkollekin suklaata, niin se tykkäs siitä hurjasti. Halus koko ajan lisää, haha se oli sulosta. Ja sitä ihmetytti suuresti, et miks mä meen kouluun täällä? Kysy ihan oikeasti sitä. Ja se haastattelupoika, JuWon nimeltään, kysy jos haluisin rukoilla joskus koko kirkon edessä. Kun jumalanpalveluksen aikana on aina niitä, et joku menee rukoilee (musta tuntuu et ne on aina kuorosta) niin se innostu aivan tajuttomasti, kun lupasin. En sitten tiedä, miks se siitä niin iloseks tuli, mut ihan hauska kokemus edessä. Lähin takas kirkolle treeneihin ja jakelin lisää suklaata muille ja tää yks poika, jonka nimeä en tiedä, tykkäs kans ja oli sekin ain siinä hakee lisää. Se tuli istuu treeneissäkin mun viereen, mut ope siirsi sen lopulta muiden poikien luo. Mutta kaikki suklaa katos! Tosin kun annoin viimeset pojille, jotka ei olleet vielä saaneet niin ne halkas niit ja anto puolet mulle, söpöö. Treenit loppu joskus 12 ja mun piti tapaa muut Suomivaihtarit vasta kahen aikaan Dongdaemunilla niin jäin kirkolle puhuu opejen kaa ja soittelee pianoo.
Jossain välissä sitten lopulta päätin lähteä ja olin aika aikaseen (TAAS!) ja muut sano, et ne tulee myöhässä. Lähin yksikseni tutkiskelee paikkoja, mut puolet oli kiinni. Kävelin sellasta isoa vaatetorirakennusta läpi ja puhuin Ruusun kaa puhelimessa melkeen koko matkan. Oli muuten pitkä rakennus. Pohdin siellä, et mitä Julia näkee täs paikas, kun en oikeasti löydä täältä mitään. Soitin lopulta Suville, et millon se on tulossa ja sain tietää et meidän piti tavata Dongdaemun history and culture parkissa ja mä olin Dongdaemunilla, oho! Menin vaan takas metroon ja suuntasin oikeaan paikkaan ja olin samoja aikoja kuin Suvi siellä. Mentiin ulos venailee Juliaa ja Ruusua ja kun ne tuli niin mentiin syömään, tää voi tulla yllätyksenä teille, HAMPURILAISIA! Sen jälkeen etittiin kampaamoa, kun haluttiin päästä lyhentää otsahiuksia ja Ruusu aiko leikata otsiksen itelleen! Löydettiin ihan kiva paikka ja kiharrettiin vielä hiukset siihen päälle :). Ruusu näyttää tosi kivalta otsiksen kanssa, mutta se ei ite tykkää niistä. Sen jälkeen kierreltiin vielä kauppoja ja jäätiin puhelee joidenki myyjien kanssa ja yks niistä halus kätelläkin meitä kaikkia. Jatkettiin vielä Myeongdongille ottaa tarrakuvia, kun ei tuolta löydetty paikkaa ja jäätiin viel tekee kaikkea kivaa. Oli siis aika kiva päivä, mutten siskolleni ehtinyt hyvästejä sanoa, kun olin koko päivän poissa ja kotiin tulin yhdeksältä, hyvin väsyneenä. Taitaa olla mun yleinen tila nykyään.

Oon valmistelemassa lupaamiani erityispostauksia ja Suvin kanssa ollaan kans pohtimassa yhteispostausta, mutta sitä ei olla oikein vielä alotettukaan. Mut idea on valmiina! Tän viikon tapahtumat saattaa kanssa tulla vasta ensi viikolla, koska en ole varma jaksanko sunnuntaina päivittää. Katotaan miten käy, onneks kohta on midterm ohi ja kavereilla on aikaa mulle :D. Ja mä tosissani yritän niiden kuvien kanssa, mutta en voi tarkkoja päiviä antaa :(

2 kommenttia:

  1. Vaikuttaa jotenkin iloiselta tuo kristillinen meno siellä, ainakin verrattuna Suomen kristillisiin tapahtumiin. Osuinko oikeaan? :D Niin ja kun siellä on tultu jo useaan otteeseen syötyä niitä hamppareita niin ovatko makuvaihtoehdot ihan eri luokkaa kuin Suomessa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on tosi hauskaa! Ja kirkolta saa paljon kavereita :D Joka kerta puhun uusien ihmisten kanssa.
      Hamppareita tosiaan... tykkään syödä bulgogi-hampurilaista. Ja on tosiaan halvempaa. Sen lisäksi kun ollaan Suomivaihtareiden kaa liikkeellä, on vaan helpompaa mennä mäkkiin tms, koska ei oikein tiedetä korealaisista ravintoloista ja mitä ruokaa siellä sitten on. Se on vaan helpompaa käydä syömässä hampurilaisia :D

      Poista