maanantai 21. toukokuuta 2012

Koska näytän korealaiselta?

Mä en osaa yhtään sanoa, mihin kaikki aika katoaa. Luulis että sitä ois niin paljon, mutta ei vain ookaan. No, tässä nyt kuitenkin viime viikon tapahtumat.

14.5.2012 Maanantai
HanSul piti shortseja tunnilla, joten ope käski sen vaihtaa takaisin hameeseen ja takavarikoi shortsit. Tää on vähän opettajakohtaista, että välittääkö ne vai ei... tämä opettaja välitti. Mulle se sitten selitti, että Elina sä varmaan ihmettelet tätä, mutta näin täällä vain toimitaan. Ja tänään sain vihdoin hameen mun kesäpukuun! On sitä venattu ihan tarpeeksi. Jollain tunnilla piti myös kirjoittaa kirjeitä opettajalle, mäkin upeasti koreaksi! Hyvin hieno tuli.

15.5.2012 Tiistai
Tänään on opettajien päivä! Eli tehtiin lisää kortteja ja oli meillä pienet juhlatkin opelle. Enkuntunnilla mä itkin (ainoana siellä), koska katottiin niin surullinen video. 99 Balloons oli sen nimi, voitte käydä Youtubesta kattomassa. JuYoungiin törmäsin jollain välkällä ja se oli siinä kamujensa kanssa. Yks niistä innostu suunnattomasti ja alko selittää, että me ollaan Facebook kavereita ja mä vaan siinä, että joo ollaan. En oo ihan varma keiden kaikkien kanssa oon kaveri siellä, ei oo kaikki nimet vielä ihan hallussa. Sain mennä yksin himaan, koska JuYoung ja DaSul menivätkin bussilla! Törkeetä!

16.5.2012 Keskiviikko
Kirkkohommassa oli rehtori puhuu jotain World Visionista ja jostain sen matkasta jonnekin auttamaan ihmisiä. Tää vähän venähti, niin kaikki aamutunnit oli lyhyempiä. Kaverit närkästy kuviksen opelle, kun me kaikki sanottiin näkemiin tunnin jälkeen, mutta ope sano takas vaan mulle. Matikantunnilla me syötiin jäätelöä, koska ope oli hankkinut niitä jostain, en tiedä miksi. Mutta en valittanut, oli hyvää. Ja tänään oli historiallinen päivä, koska olin tokaa kertaa meidän klubin tapaamisessa! Sain sieltä vielä ylimääräsen tehtävän vaan mulle, kivasti on kirjotettavaa. Vikalla tunnilla oli auditoriossa poliisit kertomassa jotain koulukiusaamisesta (joka on oikeasti vakavaa täällä) ja tytöt vähän innostu, kun nuoremmat poliisimiehet kanteli raskaita tuoleja pois lavalta. Mutta meidän koulussa ei yleensä tapahdu kiusaamista. Ainakaan sellaista, mistä ne puhu siellä. Koulun jälkeen menin SoYoonin kanssa syömään ja olin pyytänyt sitä etsimään jonkin korealaisen paikan. Oon vähän kyllästynyt käymässä hampurilaisella joka ikinen kerta. No se ei ollut etsinyt mitään, niin käveltiin vaan ja mentiin lopulta Dunkin Donutsiin. Kotiin menin ruuhka-aikaan, oli kivaa ja täyttä.

17.5.2012 Torstai
Kakkosilla oli taas koko päivä kokeita ja mulla oli ainoana tuntina mun korean tunti. Oisin saanut lähteä koulusta aikaisemmin, jos oisin halunnut, mutta olin menossa Jion kanssa postiin koulun jälkeen niin jäin vaan kirjastoon taas lukee. Aamulla oli vähän ukkosta, en harmi kyllä nähnyt. Joku kilju ja kovaa, kun vähän jyrisi kaukana. Ruokailussa oli jotain sekoilua vuoroissa, oltiin ekaa kertaa ekoina siellä. En tiedä, mikä luokka sitten oli väärään aikaan. Päästiin koulusta kolmelta ja lähin Jion kanssa tosiaan postiin. Siellä sain kaikki kirjeet helposti matkaan ja aika halvallakin meni vielä. Tän jälkeen mentiin syömään, söin jotain possua. Sitten vain tallusteltiin hitaasti kohti metroasemaa ja vastaan tuli joku Jion kaveri, josta se oli kertonut mulle just vähän aikaa sitten. JuWonkin tuli siinä pyörällä matkaan ja joku ope kirkolta, jota en tuntenut.

18.5.2012 Perjantai
Nähtiin järkyttävän iso tuhatjalkainen! Se oli aika siistin näkönen, kun se lähti vipeltää ja kovaa. Koulun jälkeen menin HanSulille kyläilee ja mentiin vahingossa sen aseman ohi. Eli tuli pieni ja kiva säätö siinä. HanSulin isoäiti oli kotona ja se luuli mua eka korealaiseksi! Kohteli mua vähän viileästi, koska mun hiusten värin takia olisin "bad girl" täällä. Kun se tajus, että oonkin ulkomaalainen niin siitä tuli heti tosi iloinen ja lämpimämpi mua kohtaan. HanSulin koira oli hurjan suloinen ja kateltiin Music Bankia ja kokeiltiin hienoja hattuja. Ehdin nähdä Infiniten comebackin, ei niistä muista niin väliä. HanSulin isoveli teki meille myös raamenia, jota pystyin itseasiassa syömään. Ei ollut liian tulista.

19.5.2012 Lauantai
Sain juosta vähän meiän kerrostalon  portaita edestakas, koska alhaalla oli mulle paketti. Kävin vaan nopee heittää sen kotiin ja jatkoin matkaa kirkolle. Mun piti tavata Jun, koska mulla ei ollut minkäänlaista käsitystä, että miten sinne pelipaikalle pääsee. Se oli siinä jonkun yläastelaisen kanssa ja otettiin taksi. Joka oli kyllä semihankala saada. Päästiin kuiteski perille ja huomasin, että olin ainoa tyttö lukioryhmästä. Tää yläastelainen tais myös olla ainoa yläasteryhmästä, niin hengailin aika paljon sen kanssa. Kaikki lukioikäiset olikin sitten poikia ja pelaamassa siellä. Tää poika, joka pyys mut sinne tuli aina selittelee mulle jotain, mutta suurimman osan ajasta vietin yläasteryhmän opejen kanssa. Jotain yliopisto-opiskelijoita ne oli, kaikki miehiä. Meillä oli lystikkäät keskustelut ja puhuin jonkun niiden kaverin kanssa Kakaotalkissa ääniviesteillä, mikä oli mun mielestä vain tosi kummallista. Osa niistä soitteli kitaraa mulle ja muiden kanssa vain selitin ja opetin suomea. "Rrrrrrrakastan sinnuaaa!" kuulosti tosi hyvältä. Sain myös Junin halaamaan ekaa kertaa sen pikkuveljeä (joka on jotain 21 v?) ja oikeesti meillä oli tosi hauskaa. Se yläastelainen oli myös hurjan suloinen ja oisin ollut niin yksin ilman sitä.
   Tytöillekin oli järjestetty vähän ohjelmaa (nuoret tytöt oli kuoron pianonsoittaja, joku ope ja vissiin joku toinen ope), suurin osa oli siis äitejä. Eka meillä oli rankkarikisaa ja mähän loistan fudiksessa. Sain pallon maaliin kerran kolmesta. Mutta mä seurasin aina ohjeita! Mulle sanottiin, että tähtää maalivahtia niin osuin suoraan siihen. Seuraavaks, että Elina potkase oikealle (meni maaliin) ja kolmas kerta sama juttu, niin osu oikeaan tolppaan. Olin siis tai-ta-va ja tiedän sen :D. Mutta sekin oli hauskaa. Pelattiin myös polttopalloa ja se alue oli aivan liian pieni! Mä oon tottunut pelaa sellasella koko salin kokoisella alueella ja meillä oli joku teipattu mukakenttä. Mut mä nautin siitä.
   Sain sieltä myös hienoja palkintoja mm. ihoa vaalentavia tuotteita, koska en selkeästi ole vielä tarpeeksi vaalea. Meillä oli myös alussa jumalanpalvelus, koska hei kirkon tapahtuma. Mua oltiin kanssa luultu yläastelaiseks, koska hengasin yläastelaisen kanssa ja aina, kun joku selitti musta sille, että sun kaveri sitä ja tätä niin saatiin korjata. Ei kaveri vaan "onni". Koska näin nuoremmat tytöt kutsuu vanhempia tyttöjä. Kyllä porukka vähän yllätty, kun ne sai tietää mun korean iän olevan 19, hah. Kukaan ei luule mua täällä lukiolaiseks, oon aina joko yläasteella tai yliopistosta. Mullekin sais kertoa, mistä tää johtuu. Tän koko homman jälkeen lähdettiin vielä syömään ja menin Jion isän autolla. Siellä oli Jun, sen pikkuveli, joku niiden kaveri, minä ja yläastelainen. Meidän autokeskustelut oli myös loistavia ja "rakastan sinua!" tuli toistettua tarpeeks moneen kertaan. Oisin halunnut jäädä syömään, mutta mun piti kiirehtiä kotiin ja ruuan tulossa ois kestänyt ihan liian pitkään. Niinpä Jun ja yläastelainen saatto mut asemalle ja Jun osti mulle evästä matkalle. Oli ihana päivä!

20.5.2012 Sunnuntai
En ollut eka treeneissä, koska ope oli siellä ennen mua! Olin saanut lakua Suomesta ja tungin sitä Jiolle, jonka ilme oli loistava, kun se tajus mitä se söi. Mutkin pakotettiin syömään hyi. Veikkaan, että kukaan ei tykännyt niistä. JuWon maisto tosi rohkeasti ja kehu hurjan hyväksi, mutta kun sen naama sano ihan toista. Lopulta se kävi sylkee pois, voi pientä. Tää Beckham-poika, joka myös sano mulle, että kutsu mua Juniksi (niin etten varmasti mee sekasin) oli sen Raamatturyhmälle, että "Elina on mun kaveri!" ja pyys suklaata. Myöhemmin se tuli hakee lakuakin, kun JuWon oli kehunut niitä ja JuWon lähti kovaa pakoon kun nuorempi Jun söi sen. Tästä tuli leikki niille, että ne kehu lakui jollekin ja kun ne sai jonkun syömään, niin piti juosta äkkiä pakoon. Yleensä se, joka jekutettiin, lähti myös perään ja saatto heittää osan siitä lakustakin jekuttajaa päin. Hieno sana muuten. Mulle annettiin myös missio, eli mun piti mennä antamaan suklaata rumpalipojalle, jonka kaa en oo koskaan aikasemmin puhunut. No menin!  Treenien jälkeen (kukaan ei tainnut jaksaa keskittyä) mentiin ylös kahvilaan valmistelee ens viikon rukousta. Nuorten kirkolla ei oo, kun se kuus kerrosta. Vanhempi Jun tuli sinne yhessä välissä käymään ja se selitti, että koko yläasteryhmä oli tänään puhunut musta. Joku nuorempi opekin sieltä oli tullut mukaan ja halus kätellä ja silleen. Rukous saatiin melkeen valmiiks ja lähin himaan. Kun olin noin puolessa matkassa vanhempi Jun soittaa, että haluuks Elina tulla meidän Raamatturyhmään käväsee, kun nää haluu tavata sut. Mut olin jo niin kaukana, että taitaa jäädä ens kertaan. Kotona mun piti siivota, mutta olin niin väsynyt, että nukuin pienet päiväunet, tein hienon esseen enkuks ja menin takasin nukkuu.

Voi olla, että ehdin keskiviikkona päivittää. Se vähän riippuu, että monelta pääsen koulusta. Muuten saattaa taas venähtää täällä käyminen. Mut ei vaan pysty koko ajan! Ja Postia Pappi Jaakobille vissiin pyörii täällä leffateattereissa, ainakin näin huomasin Suomen Suurlähetystön sivuilta. Toivottavasti moni näkee sen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti