maanantai 25. kesäkuuta 2012

Mulla oli joku hyvä idea otsikoksi...

...mutta unohin sen. Näinkin voi käydä. Päätin tänään muuten etten enää koskaan valita Suomessa kuumuudesta, mutta samalla tiedän, että rikon tämän jalon lupauksen heti ensimmäisenä (ja toivottavasti viimesenä) 25-27 asteisena päivänä... täällä sellaiset kauniit 30 ja ehkä enemmänkin. Ja kosteaa... viikonloppuna pitäisi kuulemma sataa, mutta heilun Jejulla silloin. Toivottavasti siellä ei sada.

Maanantai 18.6.2012
   Opiskelin lähinnä hanjoja koulussa. Hanjatunnilla kateltiinkin jotain elokuvaa meidän koulusta ja kun vilahin sellasessa todella nopeassa kohtauksessa (nopeutettuu kävelyy) niin sehän piti kelata takaisin niin monta kertaa, että kaikki varmasti näkivät. Onneks mun haastattelu oli taidettu poistaa tältä videolta, oisin kuollut häpeään siinä. Joo ja mun paikkani on vaihtunut, istun tokassa rivissä edelleen keskellä luokkaa... taidan olla vaan hyvä tässä paikanvalitsemisessa. Varareksi anto mulle tunnilla lahjaksi viuhkan, kantelen sellasta ilmaisviuhkaa kaikkialle mukanani muutenkin... mut oikeat viuhkat on parempii.

Tiistai 19.6.2012
   Tänään oli päiväkirjani mukaan sellainen kuumuus, joka jäi iholle kiinni ja oikein painautui siihen. Osaanpa selittää, mutta hyvin inhottavaa. Aurinkokaan ei oikein auta asiaa, jos ees tuulis kovaa. Kotiin kun pääsin, niin yllätyksekseni paikalla oli paljon vanhempia sukulaisia. Tänään meillä oli isovanhempien kunnioituspäivä ja voi, kun isoäideistä ja-isistä lähtee ääntä. No minä siinä tervehdin ja kauheasti minua kehuttiin. Ja mun kumartelua varsinkin kehuttiin hyvin kauniiksi ja silleen. Sain syödä uhriruokia (tai ylimääräsii sellasii) ja oli hyvää <3. Ruuan jälkeen menin nukkumaan, mutta hankala oli nukahtaa koska oli hyvin kovaäänistä porukkaa. Jotenkuten sain unta kuitenkin.

Keskiviikko 20.6.2012
   Aamulla ope kiehahti syystä, jota en tiedä. Kielsi meitä puhumasta luokassa tauoilla ja ruokiksella, eli jos halutaan puhua niin pitää mennä luokasta ulos. Kui kiva. Vikalla tunnilla oli joku opettaja (kai) yhestä yliopistolta, jolla olen itsekin heilunut (sillon viimeks kokeiden aikana) ja tunnistin paikkoja kuvista jee! Päästiin vähän aikasemmin koulusta ja mun oli tarkoitus tavata JuYoung (nuorempi) Angukissa 16.30, mutta hän ilmoittikin meidän tapaavan vasta 17.00. Mulla oli sen takia aika paljon aikaa, niin päätin lähteä kiertelemään. Ensin menin samaan suuntaan, kuin viikko sitten keskiviikkona ja kävin samassa Family Martissakin. Myyjän kanssa jotain höpisin, kun koulusta kyseli, mutta yksi kysymys tuli niin nopsaan etten paljoa tajunnut... kävelin sieltä takasin ja lähin toiseen suuntaan. Törmäsin televisiokameraan ja päätin kääntyä siitäkin takaisin. Ruusun kanssa puhuin samalla puhelimessa ja olin ostanut kylmää vettä, joka ei enää kauhean kylmää ollut kun vihdoin pääsin juomaan. Aikaa oli mennyt joku 15 minuuttia? JuYoung soitti joskus 16.50 olevansa paikalla ja menin vastaan. Lähdettiin yhdessä kirjastolle, joka olikin kiinni... jäätiin pohtimaan, että mitäs nyt? Päätettiin lopulta lähteä mun koulun läheiselle kirjastolle.
   Kirjastolla meidän piti ensin tehdä mulle ID sinne, jotta pääsen opiskeluhuoneisiin ja lievän säädön jälkeen sekin onnistui. Mentiin sellaseen hyvin hiljaseen huoneeseen (koska hiljaisuus opiskeluhuoneissa!) ja siellä oli pöytiä riveissä, kaikkien pöytien välissä sermit. Opiskeltiin molemmat siinä joku tunti ja lähdettiin sen jälkeen jätskille. Saatiin vain juosta edes takaisin, koska JuYoung unohti puhelimensa kirjastolle. Jäätelö oli kuiteski hyvää ja siitä molemmat jatkoi matkaa kotiin.

Torstai 21.6.2012
   Koreantunnilla puhuttiin aika paljon Pohjois-Koreasta ja ope kertoi, että tänään tulee taas sellanen harjoitus. Tällä kertaa power shortagen takia. Koreaa kuulemma uhkaa kesällä sellainen ja vedenpula myös. Mutta koska Soul on pääkaupunki, tässä ja lähiympäristössä ei kuulemma pitäisi olla ongelmia. Ongelmat on maalla ja pienemmissä kaupungeissa. Tunneilla oli aika paljon kokeita, niin nukuin aina ne ajat. Harjotuksen nukuin myös, niin kuin kaikki muutkin.
   Koulun jälkeen menin taas Angukiin ja olin ei niin suureksi yllätyksekseni ajoissa. Näin yhen pojan meidän kirkolta ja nopeasti juttelin sen kanssa. Liukuportaissa törmäsin Juliaan ja hänen perhetuttuunsa, joka oli käymässä Koreassa läpikulkumatkalla. Aika hauska yhteensattuma, kun Soulhan on tällänen pieni kyläpahanen, missä tuskin asukkaitakaan oikein on. Vietin heidän kanssa hieman aikaa ja tulin takaisin asemalle. Pieni odotus ja JuYoungin kanssa siihen kirjastoon, mihin ei eilen päästy. Työntekijä sanoi ettei kannata tänään ID:tä tehdä, kun vie aikaa niin mentiin opiskeluhuoneeseen, missä sellaista ei tarvitse. Siellä opiskeltiin ja mun piti lähteä vähän ajoissa, niin JuYoung jäi vielä syömään ja opiskelemaan. Minä jatkoin yksin kotiin.

Perjantai 22.6.2012
   Meillä ei ollut maitoa niin sainkin kakkua aamiaiseksi! Skippasin lounaan (tärkeä tieto), koska autoin kaveria englannin jutussa eikä sen takia ehditty syömään. Kävin siis snack baarissa ostamassa jotain purtavaa. Etiikanope suuttui jostain (multa meni kyllä hieman ohi), mutta sillä oli jotain tekemistä valehtelemisen kanssa. En oikein tiedä. Koulussa ei muuten oikein mitään ja kotona vaan kattelin Music Bankia ja siinä mun päiväni suurin piirtein olikin.

Lauantai 23.6.2012
   Päivällä siivosin ja nukuin ja illemmalla lähdettiin syömään taas suvun voimin. Mun piti kyl lähteä aika aikaseen sieltä, koska piti soittaa Suomeen mummille. Yksin sain seikkailla kuusesta himaan, mutta ei mitään ongelmaa metron käyttämisessä. Se on aika helppoa :). Myöhemmin illalla juttelin vielä Jion ja yhen pojan kanssa (joka käy välillä meidän kirkolla) ja siitä tuli mun Daddy. On hauska tyyppi, meillä on huikeat keskustelut! Mutta koska se on kolmonen, sillä ei ole kauheasti aikaa tavata ja seuraavan kerran se tulee meidän kirkolle vasta kahden viikon päästä!!

Sunnuntai 24.6.2012
   Yksi tyttö oli tänään ajoissa treeneissä mun lisäksi! Ja ensimmäinen poika saapui puoli tuntia myöhässä, ope tais olla tyytyväinen haha. Mulla ei ollut kovin hyvä päivä ja eilisen takia vähän väsytti ja huolet paino niin aloin itkee Raamattutunnilla ja ei ollut kivaa... musta huolestuttiin kyl tän takia aika paljon ja kauheasti kyseltiin oonko ok jne. SeYeongkin yritti mua lohduttaa, mut oli aaaika awkward. Kuoro-ope huolestu myös ja kerrottiin, että skipataan treenit ja lähettiin kamujen kaa syömään. Syötiin hyvää possua ja kylmiä nuudeleita ja tultiin takaisin kirkolle. Siellä koko kuoro (jotka oli tänään paikalla) tuli vastaan ja kaikki oli et "Elina kyllä se siitä" ja sellasta ja kaikilta moikkailuja ja nyt ne kaikki tietää kans miks itkin. En oo tänne laittamassa, huonoja uutisia vaan. Mentiin ylös kahvilaan kavereiden kaa ja Jion kanssa jatkettiin enkuntunnille. Jion pikkusisko ja pikkuveli oli siellä ja ne on vaan jotain niin suloista <3. En kestä! Enkuntunti oli muuten vaan vähän jännää meillä oli joku Q&A ja sekin oli jännää. Ei me oikein mitään siellä tehty, esiteltiin ittemme. Tän jälkeen jatkettiin kotiin ja olin kuolemanväsynyt niin nukuin aika paljon kotona. SeYeongilta tuli vielä hyvin myöhään piristysviesti, näin sen vasta maanantaina. Ihania nää korealaiset <3

Haa, oon taas aikataulussa! Katotaa jos saisin huomenna ja ylihuomenna vielä tehtyä, koska tosiaan rikon nyt tän viikon osiin Jeju-matkan takia. Ja yritän saada yhden erityispostauksen, joka on pitkään kummitellut ja kun haluan vähän muustakin kertoa kuin vain mun elämästä täällä. Katotaan jos huomenna ois aikaa, mut pitää pakata ja silleen.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti