keskiviikko 27. kesäkuuta 2012

YFU once again

Vika päivitys ennen Jejulle lähtöö, oon ahkera! Täs tosiaan vain ma-ke!

Maanantai 25.6.2012
   Nyt saadaan taas puhua tauoilla ja ruokiksella luokassa, oon iloinen! Koreantunti meni ihan kivasti, ainoo vaan että opettaja kyseli multa vaihteeksi poikaystävästä. Koska jossain tehtävässä mun oli pitänyt kirjottaa poikien nimiä, niin heti ensimmäisestä tuli kysymys, että poikaystävä? Ei, ne on kaikki ihan kavereita... :) Koulussa ei muuten mitään ihmeellistä, metrossa oli ulkomaalainen mies, joka kyseli multa metrokartoista. Luuli mua myös opettajaksi (huom. koulupuku päällä...), selitin että oon kyllä vaihtari. Sain myös mun opiskelijakortin! Ja sellasen muovikotelon sille, joka laitetaan kaulan ympäri nauhasta... hyvä selitys, kyllä te tajuutte! Siihen saan myös kätevästi mun metrokortin, niin ei aina tarvitse taskusta kaivaa, jee! JiEun tuli vähän myöhemmin asemalle ja mentiin taas yhdessä. Kotona ei oikeastaan mitään, päivitin blogia... varmaan tiedätte?

Tiistai 26.6.2012
   Aamulla säikähin mukavasti, kun yksi poika tuli koputtaa olkapäähän ja tökkäs lapun käteen. Lähti pakoon ja mä jäin sellasella hienolla "mitä tapahtu?" ilmeellä tuijottaa... lapussa luki, että se haluaisi olla mun kirjekaveri. Just kun sain sen luettua niin uusi koputus olkapäähän ja meidän fyssanopehan siinä. Hän oli myös juossut perääni, kun oli huomannut pojan seuraavan mua ja aatteli, että oli paha poika, "bad boy". Näytin lapun opelle ja hän alkoi vain nauramaan ja sanoi tosi suloiseksi... olihan se ihan söpöö, mutta vähän outoa, ei oo ennen sattunut. Kaikki sai luokassakin tietää tästä ja hurjasti kuulu "Söpöä! Elina kirjota sille!" ja sellasta. Kaikilla tänään kokeita niin datasin tietokoneluokassa ja tylsistyin oikein urakalla. Kävin välissä syömässä ja takaisin koneelle. Kaksi vikaa tuntia meillä olikin ja niillä istuin, ei kyllä mitään ihmeellistä tapahtunut tänään koulussa. Kotona en tehnyt taaskaan mitään jännää, tuijottelin tv:tä ja päivitin blogia jeee...

Keskiviikko 27.6.2012
   Kirkkohommassa oli vierailemassa joku tosi tunnettu elokuvaohjaaja. Ja hän on myös kuulemma hyvin kiireinen, tuli meidänkin koululle vain koska meillä on niin hyvä koulu. Koulupäivä meni muuten aika normaalisti, mulla oli erittäin tylsää. En tiedä, ei vain jaksanut mikään innostaa. Syötiin jätskiä taas matikantunnilla ja oli hyvää <3. Vaikkei niitä riittänytkään kaikille, yksi jäi ilman. Senpä takia menikin luokanjohtajan rahoilla kiskalta ostamaan jäätelöä itelleen. Opettajalle kävin myös viemässä poissaoloanomuksen (jollaista en edes tarvitsisi) ja hän vain naureskeli. Muhun luotetaan tosi paljon, sanoin aikoja sitten, että menen Jejulle ja ope vaan, että ok. Ei mitään muuta kysellyt ja poissaololupa kertaheitolla jee! Mut joo, kuviksen tunnilla ope tarkasti vihkoni lävitse, koska en tule perjantain tunnille ja kehu mua vielä. Kutsu erikseen juttelemaan ja kerto, että mulla on lahjoja sen mielestä kuviksessa. Kiitos, kiitos, en kyllä ole samaa mieltä, mutta kivalta se silti kuulosti. Yksi tunti oli klubiaktiviteetteja ja sekin vain selfstudya, kirjottelin Jion kanssa viestejä koko tunnin.Vikalla tunnilla oli ylempiluokkalainen kertomassa meille jotain jostain. Mun mielestä opiskelusta? Koulusta päästiin ajoista ja kiidin metrolle.
   YFUllä olin ihan ajoissa ja kaikki muut olivatkin jo paikalla. Lisäksi siellä oli myös puolivuosivaihtareita, kaipa kaikki jenkeistä. Kaksi poikaa ja yksi tyttö. Mut tungettiin vaan kuvaan kaikkien kaa, muut olivat tulleet jo paljon aikaisemmin ja heillä kai oli jotain yhteistä ohjelmaa ollut? Kuvan jälkeen tein taas koreantestin ja muuten ihan kiva, mutta kun kirjotin niin monen sanan pieleen niin lähti pisteitä... oisin kyllä osannut! Kirjotusvirheet, kirjotusvirheet... mutta ei se mitään! Juteltiin siinä taas YFUn säännöistä ja elämästä ja lopussa oli vielä personal time yhdessä jonkun työntekijän kanssa. Mä pääsin Mr. Leen haastatteluun, mutta ihan hyvin se meni, kun mulla ei mitään ongelmia ole. Mulla meni joku viisi minuuttia, muilla saattoi hyvinkin 10-15. Aika hyvin mun mielestä siis. Paikalla oli mun lisäksi siis Myriam ja Luana Saksasta, Triinu Virosta ja Ashlin Uudesta-Seelannista. Juteltiin myös paljon yhdessä ja YFU tarjosi meille vielä illallisen. Oli oikeastaan aika mukavaa. Kaikilla muilla vain kauhean pitkä kotimatka, mulla meni joku 30 minuuttia ja heille reilu kaksi tuntia. Kun asuivat ihan toisessa suunnassa ja vielä Soulin ulkopuolella... sääli, olisi hauska tavata joskus, mutta välimatka...

Ei tässä tältä viikolta muuta, huomenna lähtö! Tuun postaamaan varmaan taas ensi viikolla uudestaan ja lupaan, että tulee kuvia tänne ja facebookkiin! Pyrin täyttämään kameran mahdollisimman hyvin!

Ja vielä! Ihana kun kommenttia tuli, joku tätä siis lukeekin :D pikainen vastaus kysymykseesi! Eli en tiedä, mikä on "octopus card", mutta tällä kortilla (t-money card) voi maksaa ainakin metro- ja bussimatkat, taksissa ja tietyissä kaupoissa. En ole varma kuinka monessa, mutta kaverini maksoi yhdessä lähikaupassa kortillaan. Sen lisäksi tämän kortin saa myös uusimpien puhelimien sisään, mikä on aika kätevää!
   Suihkuista... en ole varma, miten oma perheeni käy suihkussa, joko silloin kun nukun tai kun olen poissa kotoa... itse pyrin mahdollisimman pikaisiin suihkuihin, ettei tule liikaa vettä käytettyä. Mutta ei mulle ole koskaan sanottu ajasta, YFUlla on sellainen sääntö, että ennen 11 illalla pitäisi käydä suihkussa, ettei häiritse naapureita. Ei mulla muuta tietoa ole asiasta...

Ja nyt! Ensikertaan!! Venailkaa!

1 kommentti:

  1. Moi! Mikä sun facebook osote on, et jos vois sielläki seurata sit noita sun juttujas? :)

    VastaaPoista